Inspectoratul Scolar Judetean Salaj
Scoala
Gimnaziala " Traian Cretu "
Napradea,
Nr.339, cp.457255, Tel/fax:0260/646212,
E-mail:scoala_napradea@yahoo.com
Nr.
434/din10.03.2022 ANUL
ȘCOLAR 2021-2022
Proiectul de dezvoltare
institutionala al Școlii Gimnaziale Traian Cretu, Napradea este realizat pornind de la o
analiza transparenta si corecta, luand in calcul punctele
slabe, dar mai ales identificand punctele tari si oportunitatile
oferite. Proiectul tine cont de absolut toti factorii care pot
perturba sau facilita procesul educativ. Din analiza informatiilor de tip
calitativ si cantitativ, prin diagnoza mediului intern si diagnoza
mediului extern, avand la baza ultimul PDI, se evidentiaza
urmatoarele puncte slabe si urmatoarele puncte tari, oportunitati
si amenintari, pe baza carora se propune noua strategie de
dezvoltare a scolii pentru perioada urmatoare
Provocarile,
oportunitatile, dar si dificultatile vietii
social-economice contemporane impun sistemului de invatamant
preuniversitar cerinte speciale privind facilitarea accesului tuturor
beneficiarilor la educatie si formare profesionala in
deplina siguranta precum si deschiderea sistemului educational catre societate.
Calitatea in educatie trebuie sa urmareasca dezvoltarea
si valorificarea intregului
potential al elevilor concretizat in sistemul de cunostinte
si de competente necesar integrarii in viata sociala.
Cel mai important factor de schimbare
este capacitatea de a inova, precum
si disponibilitatea de a coopera,
de a interconecta activitati performante si competitive din sfera cunoasterii, din economie,
din viata comunitatii.
Obiectivul principal al scolii
noastre consta in promovarea unui invatamant de calitate,
modern, flexibil, stimulativ si creativ, bazat pe experienta
si performanta, pe traditii si valori, pe promovarea
interculturalitatii, incluziune, intr-un real parteneriat scoala -
parinti - comunitate; obiectivele si activitatile
propuse reprezinta cai de asumare de catre elevi, a rolului de
cetatean activ si responsabil, informat si pregatit
pentru a participa la configurarea propriului traseu de formare.
Din perspectiva dezvoltarii
durabile, a globalizarii educatiei, a integrarii acesteia cu
cercetarea si inovarea, Scoala
Gimnaziala Traian Cretu "
Napradea, respectiv beneficiarii directi ai sistemului de
invatamant, elevii, promoveaza politicile publice destinate
implementarii unei noi viziuni asupra educatiei, formarii
si dezvoltarii avand ca dimensiuni principale
imbunatatirea calitatii si a
eficacitatii sistemului de educatie si formare
profesionala, facilitarea accesului universal la educatie si
formare, deschiderea sistemului de educatie si de formare
profesionala catre spatiul european.
Pornind de la statutul Romaniei ca
stat membru al Uniunii Europene si avand in vedere necesitatea
compatibilizarii invatamantului romanesc cu sistemul european de
educatie si formare profesionala, oportunitatile de
finantare oferite de diferite structuri reprezinta o solutie
ideala pentru dezvoltarea sistemului de invatamant din
Romania. Acest lucru implica, insa, o abordare integrata a
tuturor componentelor sistemului de invatamant.
Pornind de la aceasta idee,
iata cateva din prioritatile politicii educationale ce
urmeaza a fi implementate in Scoala
Gimnaziala Traian Cretu " Napradea:
1.
Colaborarea
cu alte institutii pentru rezolvarea problemelor fundamentale ale
sistemului de
invatamant:
- identificarea
diferitelor programe/instrumente care pot sa ofere o solutie pentru
problemele identificate in sistem;
-
promovarea si dezvoltarea de
parteneriate cu comunitatea locala sau alti parteneri.
2.
Descentralizarea
sistemului de invatamant:
-
eficientizarea activitatii
si cresterea performantelor instructiv-educative in
scoala;
-
democratizarea sistemului
educational;
-
asigurarea transparentei actului
managerial;
-
asigurarea accesului si
echitatii in educatie, inclusiv
prin activitati online;
-
stimularea inovatiei, a
responsabilitatii profesionale si a raspunderii publice.
3.
Asigurarea
calitatii in activitatea de educatie si sigurantei in mediul scolar:
- proiectarea,
organizarea si realizarea efectiva a rezultatelor asteptate ale
invatarii, pe grupe de varsta, conform curriculumu-lui
oferit;
-
monitorizarea continua a progresului
in parcursul educational cu accent
pe
adaosurile progresive ale invatarii;
-
evaluarea interna a rezultatelor;
-
evaluarea externa a rezultatelor.
-
asigurarea conditiilor necesare in vederea prevenirii
infectarii cu virusul SARS COV2;
-
asigurarea mijloacelor tehnice necesare in vederea
desfasurarii in bune conditii a activitatilor
online;
4.
Formarea
si perfectionarea cadrelor didactice:
-
formarea cadrelor didactice pe probleme de
evaluare si asigurarea calitatii;
-
perfectionarea cadrelor didactice
prin grade didactice si masterate;
-
cursuri de formare a directorilor pe
probleme de management educational;
-
alte programe ale ISJ si CCD .
1.
CADRUL
LEGISLATIV
- Legea
1-2011, Legea educatiei nationale cu modificarile si
completarile ulterioare;
- O.M.E.C.T.S.
nr. 3753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul
national de invatamant;
-
Ordinele, notele, notificarile
si precizarile MEN si ISJ-SĂLAJ;
- Legea
nr.35/2007 privind cresterea sigurantei in unitatile de
invatamant preuniversitar;
- Legea
nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- O.M.E.N.
nr. 3060/2014 privind aprobarea Conditiilor de organizare a taberelor,
excursiilor, expeditiilor si a altor activitati de timp
liber in sistemul de invatamant preuniversitar;
-
Ordinul MEN nr. 3.191/2019 privind structura anului scolar 2019
– 2020
OMECTS nr.5561/2011 privind formarea
continua a personalului didactic din invatamantul
preuniversitar;
- OMECTS/OMS
nr.5298/1668/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind examinarea starii
de sanatate a prescolarilor si elevilor din
unitatile de invatamant privind acordarea
asistentei medicale gratuite si pentru promovarea unui stil de
viata sanatos;
- HG
nr.72/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru determinarea costului
standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de
baza a unitatilor de invatamant preuniversitar;
-
OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii
educatiei, cu modificarile ulterioare;
-
Obiectivele
Strategiei Europa 2020, capitolul IV. Educatie;
- Metodologia formarii
continue a personalului didactic din invatamantul preuniversitar;
- Regulamentul de
Organizare si Functionare a unitatilor de invatamant
preuniversitar-OMEN nr. 5.079 din 2016;
- Ordin 4.946/2019 aprobare calendar 2020 evaluari
nationale finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a;
- Metodologie EN II, EN IV
si EN VI/2016;
- Metodologia de organizare si
desfasurare a admiterii in invatamantul profesional de
stat, aprobata prin ordinul ministrului educatiei nationale
si cercetarii stiintifice nr. 5.068/2016.;
-
Ordinul MECI nr. 5132 / 2009 privind
activitatile specifice functiei de diriginte;
- Raportul Scolii Gimnaziale
Traian Cretu " Napradea, privind
activitatile desfasurate in anul scolar 2018-2019;
-
Strategia manageriala a ISJ
Salaj pentru anul scolar 2018-2019.
2.
VIZIUNEA SCOLII
VIZIUNE: "Omul nu poate deveni om decat prin
educatie"(Immanuell Kant)
Schimbarile care au loc in societatea
contemporana, nivelul inalt al dezvoltarii tehnice si
stiintifice, tendinta spre globalizare, pandemia actuala,
aplatizarea ierarhiilor institutionale, cerinta serviciilor de
inalta calitate- toate acestea, impun o adaptare a serviciilor
educationale oferite factorilor beneficiari. Pornind de la aceste
deziderate, ne propunem sa oferim tuturor elevilor care pasesc
pragul scolii o educatie de calitate pentru dezvoltarea intelectuala,
sociala si orientarea profesionala a elevilor, cu promovarea
interculturalitatii,. Viziunea proprie are ca miza
principala implementarea unui leadership eficient, corect, prin crearea unui climat favorabil pentru invatare,
cu dialog deschis, care sa permita o educatie de calitate. bazata
pe promptitudine, dinamism,
receptivitate, buna colaborare, transparenta decizionala,
cu promovarea valorilor umane reale prin implementarea unei culturi
organizationale de calitate. Vom promova un
management eficient al tuturor resurselor obtinute. Deviza scolii va
avea ca repere esentiale: responsabilitatea, colegialitatea, respectul,
deschiderea, egalitatea de sanse,
asumare de riscuri.
3. MISIUNEA
SCOLII
MISIUNE:
Misiunea noastra deriva
din nevoile de educatie identificate la nivelul societatii
si a comunitatii in care traim. Ne propunem sa oferim
tuturor elevilor accesul la educatie, sa ridicam standardele
educatiei si sa le adaptam conditiilor specifice, Vom
crea un climat-socio-afectiv favorabil, iar obiectivele vor fi realizate
printr-o buna colaborare intre cadrele didactice din unitate, promovand
alaturi de educatie si alte valori morale inalte: bun-simt,
empatie, toleranta, colegialitate, respect si responsabilitate.
oferind o educatie de calitate, asigurand noi si importante avantaje
educationale pentru elevi.
Ne asumam rolul de sustinator si
catalizator in dezvoltarea aptitudinilor fiecarui copil, pentru a fi
capabil sa isi construiasca viitorul si sa se adapteze
unei societati dinamice si moderne.
4.PRINCIPII
-
Asigurarea de sanse egale si
calitate in educatie;
- Adaptarea
actului educational la nevoile de dezvoltare personala si
profesionala a elevilor in vederea unei insertii sociale si
profesionale corespunzatoare;
- Promovarea
invatarii permanente prin asigurarea
complementaritatii educatiei formale, nonformale si
informale;
- Asigurarea
unui sistem educational bazat pe onestitate, deschidere, integritate
si respect din partea tuturor participantilor: profesori, elevi,
parinti si autoritati.
Toate
cadrele didactice au obligatia morala si profesionala
sa isi organizeze lectiile si activitatile
extrascolare, in asa fel incat sa permita:
1. Cultivarea
unui mediu scolar centrat pe valori si relatii democratice,
responsabilitate, siguranta
si profesionalism ;
2.
Crearea unui climat socio-afectiv
securizant in spatiul scolar;
3. Realizarea
cooperarii reale in cadrul scolii intre profesor-profesor,
profesor-elev etc. si intre scoala si comunitate (scoala-familie,
scoala - institutiile cu responsabilitati
educationale), vizand calitatea actului educativ in beneficiul elevului;
4. Promovarea
“imaginii scolii" prin incurajarea initiativelor extrascolare
comune elevi-profesori.
5. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI
EXTERN
Diagnoza mediului intern
Puncte
tari
- existenta
in unitatea de invatamant a unui numar mare de cadre
didactice calificate, majoritatea cu gradele didactice I si II;
-
interesul crescut al cadrelor didactice
pentru propria dezvoltare profesionala;
- perfectionarea
majoritatii cadrelor didactice prin stagii de formare, in
specialitate, management scolar, initiere in utilizarea
calculatorului;
-
existenta unui cabinetet specializat
de informatica, dotat cu 25 de calculatoare;
-
existenta unui videoproiector montat
in majoritatea salilor de clasa;
-
interesul crescut al conducerii
unitatii scolare pentru dezvoltarea bazei materiale a acesteia;
-
buna colaborare intre unitatea
scolara si inspectoratul scolar, alte institutii;
-
implicarea tot mai accentuata a comunitatii/autoritatilor
locale in viata scolii;
-
circulatia buna a
informatiei si inexistenta blocajelor in comunicarea
oficiala;
- spatiile de invatamant
sunt intretinute in masura
posibilitatilor si curate, oferind un cadru ambiental
placut elevilor.
- Gradinita cu program normal
Napradea a fost reabilitata si s-a realizat constituirea unei grupe de
program prelungit, pe langa inca o grupa cu program normal
- sunt constituite comisiile obligatorii si
comisiile pe probleme care permit organizarea eficienta a activitatii
din scoala.
-interesul scazut pentru
invatare in randul unora dintre elevi
- existenta
unui numar mic de formatori nationali, regionali si
metodisti din randul cadrelor didactice din scoala;
-
numar mic de elevi premiati la
concursurile si olimpiadele scolare;
-
manuale scolare foarte vechi si
deteriorate la unele discipline;
-
rezultate scazute la Evaluarea
Nationala a clasei a VIII-a,
- elevi
corigenti si cu note scazute la purtare;
- fluctuatia personalului didactic din unitatea noastra de
invatamant;
- comunicarea dificila cu reprezentantii comunitatii
rrome din Cheud in scopul asigurarii prezentei copiilor rromi la
activitatile scolare in proportie cat mai mare;
- cadru restrans de resurse pentru motivarea elevilor si cadrelor
didactice;
- numar mic de elevi participanti la concursurile si
olimpiadele scolare;
- uzura fizica a materialului didactic existent in scoala;
- Scaderea populatiei scolare si existenta
invatamantului simultan;
- existenta unor situatii de constituire a catedrelor prin completarea
normei didactice cu ore care nu reprezinta specialitatea cadrelor
didactice
-
Diagnoza mediului extern
Oportunitati
- posibilitatea
imbunatatirii bazei materiale si realizarea unor programe
de dezvoltare institutionala;
-
posibilitatea de informare si
comunicare rapida cu ISJ Salaj;
-
posibilitatea mediatizarii
activitatilor din scoala prin intermediul site-ului
scolii;
-
posibilitatea accesarii programului
european Erasmus+;
- existenta
unor programe guvernamentale, pentru sprijinirea elevilor care provin din medii
sociale defavorizate ;
- posibilitati
multiple pentru cadrele didactice de a se informa in legatura cu
noutatile privind aplicarea proiectelor de reforma in
invatamant si legislatia scolara
(presa, televiziune, internet etc).
- cresterea interesului din partea autoritatilor
locale/judetene si a comunitatii pentru viata
scolii;
- colaborarea eficienta a unitatii de
invatamant cu partenerii sociali (sindicate, ONG-uri,
fundatii, etc.) si implicarea acestora in numeroase proiecte
educative scolare si extrascolare;
- sprijinirea accesului la invatare pentru elevii cu statut
socio-economic scazut prin programul
"A doua sansa" ;
Amenintari:
-
posibilitatea aparitiei abandonului scolar, datorat
situatiei socio-economica precara a familiilor din care provin
unii elevi;
-
cresterea cazurilor de bullying in cazul unor elevi care au unul sau ambii
parinti plecati in strainatate;
-insuficienta constientizare a
parintilor elevilor privind rolul lor de principalpartener educational al
scolii;
- cresterea
efectivului obligatoriu de elevi la clasa cu efecte si
consecinte negative asupra calitatii educatiei;
- influenta
negativa a mijloacelor de socializare asupra
elevilor;
-
dezinteresul unor familii pentru
educatia copiilor;
- neincadrarea unitatii de invatamant in bugetul
alocat conform finantarii per capita;
-diminuarea efectivelor de elevi ca urmare a indicelui scazut de
natalitate;
Analiza P.E.S.T.E.
Politicul
Politica
educationala, avand la baza principiul descentralizarii
si flexibilizarii, al descongestionarii si asigurarii
calitatii, se doreste a fi premisa cresterii
calitatii procesului de invatamant. La nivelul
judetului, in urma descentralizarii administratiei publice,
comunitatea locala si-a asumat rolul de principal sprijin financiar al
unitatii de invatamant, raspunzand, in limita
posibilitatilor, solicitarilor, fiind deschisa unui dialog
constructiv.
Politica educationala, la
nivel national, nu a gasit inca solutiile pentru
aceasta perioada de transformari prea rapide (mai ales in mentalitate),
in conditiile in care o mare parte a copiilor nostri nu fac
fata actualelor programe scolare, care, chiar daca s-au
descongestionat, nu sunt inca bine structurate, corelate si
contin prea multa informatie.
Economicul
Relansarea economica la nivel
national si judetean a permis ca unele societati
comerciale sa participe activ financiar in derularea unor proiecte
educationale nationale si judetene ( TENARIS SILCOTUB),
oferind burse elevilor cu rezultate foarte bune la
invatatura si la concursurile scolare .
Insuficienta
cunoastere de catre elevi si parinti a
tendintelor de pe piata muncii se reflecta in mod negativ asupra
optiunilor facute de acestia la admitere:
specialitatile teoretice sunt in continuare cele mai cautate .
Situatia
materiala precara a unor parinti are consecinte
negative asupra interesului elevilor fata de scoala
Efectul
pozitiv, in acest context economic, pe care il are extinderea programelor
sociale (corn si lapte, rechizite, burse, EURO 200, ordonanta
144/2020, Programul National Școala de acasa).
Existenta unor situatii
materiale precare, ca si a unor programe mass–media inadecvate,
generatoare de delincventa in randul elevilor, impune reorientarea
termenului de educare, insistandu-se asupra contracararii efectelor
negative mai sus mentionate.
Eterogenitatea mediilor familiale din
care provin elevii genereaza pozitii diferite fata de
problematica educatiei, existand si grupuri de interes care nu o
recepteaza ca pe un adevarat mijloc de promovare sociala.
Exista, astfel, elevi proveniti din medii sociale instabile,
sarace sau dezorganizate, lipsiti de motivatie pentru
invatatura.
Criza economica care a generat
cresterea preturilor
Tehnologicul
Majoritatea familiilor
beneficiaza de televiziune prin cablu, calculatoare personale, conectate
la internet.
La nivelul unitatii de
invatamant, exista un numar de 15 calculatoare, 4
laptop-uri, 2 videoproiectoare etc. in
conditiile in care orele de tic sunt obligatorii la nivelul invatamantului
gimnazial.
ANALIZA
SWOT
Curricullum Puncte tari; Procesul
instructiv –educativ se desfasoara intr-un singur schimb Rata abandonului
sub 4% si continuarea studiilor
la 90% dintre absolventi Buna colaborare
intre elevi, folosirea materialelor auxiliare in gradinita
si clasele I-IV Numar mare de
elevi participanti la Olimpiade scolare Elevii de la
scoala din Cheud studiaza in limba rromani si au obtinut
rezultate deosebite la olimpiade de lb.rromani. Se
desfasoara multe activitati extracurricullare. |
Puncte slabe; - Numar mic de elevi cu
rezultate la olimpiade scolare, - motivatia scazuta a elevilor pt.invatatura -acces limitat al
parintilor la dispozitive electronice moderne |
Oportunitati; Posibila decongestionare a
programelor scolare in concordanta cu prevederile Legii
Educatiei Oportunitatea colaborarii cu
institutii partenere prin programul Erasmus, E Twinning Oportunitatea
aceesarii gradatiei de merit Accesare de fonduri
pentru cursuri de formare Acordarea de burse
pentru elevii eminenti |
Amenintari; Costuri mari cu
cursurile de formare pt cadrele didactice pot duce la dezinteres |
|
|
Resurse umane Puncte tari: .interesul elevilor
de clasa a VIII-a de a-si continua studiile, -cadre didactice
calificate, -cadre didactice
titulare in procent mare -implicarea
cadrelor didactice in actiuni de formare, in activitati
extrascolare, in competitii, in proiecte si programe
educative, sportive. -Existenta unui
mediator scolar la Cheud |
Puncte slabe; -existenta invatamantului simultan la structura
Cheud, in ciclul gimnazial -insuficienta implicare a parintilor in procesul
instructiv-educativ -lipsa unui consilier scolar si a unui logoped lipsa unui cadru medical -efective de elevi in scadere |
Oportunitati;
Cuprinderea
tuturor prescolarilor la cursuri, sustinerea cadrelor didactice in
procesul de formare profesionala,., sustinerea profesorilor care
opteaza pentru gradatie de merit, pregatirea suplimentara
a elevilor competenti sau remedial a celor cu dificultati de
invatare. |
Amenintari; Scaderea efectivelor de
prescolari si implicit de elevi, datorita scaderii
natalitatii, reducerea numarului de locuitori |
Resurse materiale si financiare;
Puncte tari; Existenta de microbuze care asigura
transportul elevilor, baza materiala buna cu dotari
corespunzatoare, Existenta unui
C.D.I. la Cheud, posibilitate de comunicare facila, dotare buna cu
IT-uri |
Puncte slabe; Dotarea slaba
a laboratoarelor, fondurile insuficiente pentru sprijinirea intregului proces
educativ -Fonduri bugetare
limitate Cheltuieli
suplimentare cu transportul elevilor, Cheltuieli mari de intretinere la
scoala Cheud pentru gimnaziu |
Oportunitati; Integrarea scolii in programe de relansare din fonduri
guvernamentale si fonduri structural europene |
Amenintari; Pericolul cresterii costurilor de intretinere si
transport la structuri datorata finantarii de baza cost/elev
insuficienta, |
Resurse comunitare si de parteneriat:
Puncte tari: Traditie valoroasa in domeniul educatiei Pozitie favorabila a institutiei, cu
acces facil al elevilor incheierea unor parteneriate cu anumiti parteneri
educationali Implicarea in actiuni de sprijin/ incluziune a
prescolarilor sau elevilor de etnie rroma Implicarea in actiuni de voluntariat si de
ecologizare Colaborare buna cu Primaria, cu
parintii, biserica si alti factori cu rol educativ Aprobarea unei grupe de program prelungit, in cadrul
Gradinitei din Napradea, cu sprijinul Primariei locale |
Puncte slabe: Nivel redus de implicare a parintilor de
etnie rroma in activitati extracurricullare*excursii),
datorita nivelului redus de educatie, insa si a posibilitatilor
financiare modeste Lipsa unor agenti economici si a unor
sponsori permanenti Acees prea usor al prescolarilor la internet Recesiunea economica la nivel local,
judetean, national. Migrarea unor parinti in
strainatate pentru obtinere de beneficii materiale mai bune
si lipsirea copiilor de afectivitate |
Oportunitati: Atragere de noi
fonduri si sprijin din partea
autoritatilor locale incheierea unor
parteneriate de colaborare si sponsorizare cu agenti economici
locali puternici Oportunitatea colaborarii cu Asociatia OVIDIU.RO |
Amenintari: Oferta cvasinegativa a societatii pentru
copii*(desene animate violente, negative, cu agresivitate,) Instabilitatea la nivel social si economic a unor eventuale
institutii partenere |
6. PRIORITĂTI
MANAGERIALE
-asigurarea
tuturor mijloacelor necesare pentru o invatare eficienta
-asigurarea
unor mijloace tehnice in vederea participarii la activitatile
TIC
participarea
cadrelor didactice la programe de informare asupra noutatilor privind
proiectele din sistemul de invatamant (descentralizare,
finantare si asigurarea calitatii in educatie, aspecte
didactice si metodice etc.) si legislatie scolara;
adaptarea
ofertei educationale la nevoile individuale ale elevilor, care sa
raspunda intereselor lor de formare pe termen scurt, mediu si
lung;
formarea
cadrelor didactice pentru elaborarea si desfasurarea de proiecte
in vederea obtinerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare
institutionala;
-organizarea
de schimburi de experienta cu scoli cu experienta in
domeniu;
-parteneriat
durabil cu autoritatile locale (Primaria, Consiliul Local)
pentru reabilitarea si inbunatatirea bazei materiale a
scolii.
7.
TINTE STRATEGICE.
Pentru
anul scolar 2021-2022, vom orienta intreaga activitate, demersul didactic
si educational pe urmatoarele tinte strategice:
- realizarea
Planului managerial pentru anul scolar 2021-2022, in
concordanta cu cerintele ISJ Salaj si strategia M.E.C.;
-
Dezvoltarea
resursei umane prin formare, perfectionare, promovare si motivare;
- Adoptarea
strategiilor de diferentiere a procesului instructiv-educativ si
cresterea nivelului de obiectivitate si fidelitate a evaluarii
elevilor;
- Cresterea
responsabilitatii fiecarui cadru didactic fata de
elevi, parinti, comunitate si asigurarea disciplinei interne,
respectarea reguluilor
-
Crearea conditiilor de securitate in
unitatile scolare;
Cresterea
numarului de elevi inscrisi in scoala;
- Imbunatatirea
promovarii ofertei educationale la nivelul
comunitatii;
- Optimizarea
calitatii procesului de invatamant prin implementarea
unor solutii pentru cresterea nivelului
rezultatelor/performantelor scolare si dezvoltarea
personala a elevului;
- Realizarea activitatilor in regim online, daca
situatia o impune;
- Redefinirea imaginii
elevului prin integrarea in diverse activitati scolare, dar
si extrascolare particularizate
- Cresterea
capacitatii de eligibilitate a scolii in proiecte nationale
si internationale prin formarea unei echipe bine pregatite de
redactare si punere in practica a unor asemenea proiecte.
- Implementarea sistemului
de asigurare si
imbunatatire
a calitatii invatamantului,
recomandat
de ARACIP, nu numai prin existenta comisiei in scoala ci prin
existenta unui progres real de calitate de la o perioada la alta.
in anul scolar 2021-2022 ne
propunem sa continuam structurarea activitatii manageriale
cu implicarea catedrelor si a cadrelor didactice, in speranta
realizarii unui plan managerial in care sa se recunoasca fiecare
si care sa fie asumat de tot colectivul.
Planul managerial cuprinde obiective
si activitati concepute intr-o perspectiva mai
generala. Responsabilii de catedre si de comisi propun
activitati care se subsumeaza obiectivelor strategice din acest
an, activitati incluse in planul managerial pe care vi-l prezint.
Cred ca, in acest fel, toate cadrele didactice, intregul personal didactic
auxiliar si nedidactic au posibilitatea sa isi puna in
valoare CREATIVITATEA si in acelasi timp sa dea dovada de
RESPONSABILITATE, construind si realizand activitatile specifice
propuse, adaptate domeniului caruia ii apartin. Planurile de
munca ale catedrelor si comisiilor vor reflecta prin
activitati concrete aceste obiective. De asemenea, consideram
ca astfel vom transpune in practica viziunea, misiunea si toate
valorile si principiile enuntate mai sus.
PLAN OPERATIONAL
An scolar 2021-2022
OBIECTIVELE SPECIFICE
Ținte strategice;
“Faceti management cu emisfera stanga
si conducere cu emisfera dreapta" (Stephen Covey, in Etica liderului
eficient)
Domenii functionale |
|
Comparti- |
|
Resurse |
|
|
|
|
|
|
|
||
Actiuni |
mentul |
|
|
|
|
|
Obiective specifice |
|
|
|
Indicatori de performanta |
||
|
|
Timp |
||||
|
responsabil |
Materiale |
Umane |
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Proiectare |
1.1.
Realizarea analizei si a |
Management |
Rapoartele
de |
Director |
|
Realizarea obiectivelor |
analiza
si diagnoza |
diagnozei
activitatii |
si
dezvoltare |
analiza
ale |
|
Conform
legislatiei |
stabilite in planul managerial |
activitatii
educationale. |
desfasurate
in unitatea |
institutionala. |
unitatilor |
|
|
ANTERIOR |
|
scolara,
pentru anul Scolar |
|
scolare |
|
|
|
|
2021-2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.
Analiza si diagnoza |
Management |
Materialele
si |
Director
si |
|
Stabilirea obiectivelor pentru |
|
activitatii
desfasurate in |
si Comisia |
procesele |
responsabilii |
|
anul scolar urmator |
|
cadrul
comisiilor metodice |
pentru |
verbale |
comisiilor |
|
|
|
|
Curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.
Elaborarea planurilor |
Management |
Rapoartele
de |
Director
si |
Conform
calendar |
Corelarea cu strategia ISJ Salaj |
Realizarea documentelor |
manageriale
la nivelul |
si
dezvoltare |
analiza
pe anul |
responsabilii |
|
|
de planificare la toate |
fiecarei
comisii |
institutionala |
scolar
trecut |
de
comisii |
|
|
nivelurile. |
1.4.
Elaborarea planului |
Management |
Rapoartele
de |
Director |
|
Corelarea cu strategia I.S.J. |
Cresterea calitatii |
managerial
al unitatii |
si
dezvoltare |
analiza
ale |
|
.conform
calendar |
Salaj, cu criteriile de evaluare, |
activitatii manageriale |
scolare
pentru anul scolar |
institutionala |
responsabililor |
|
|
cu nevoile specifice ale |
si a evaluarii cadrelor |
2021-2022
si a celorlalte |
|
de
comisii |
|
|
comunitatii locale |
didactice |
documente
manageriale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5
Planificarea |
Management |
Raportul |
Director. |
Conform
grafic |
Cresterea gradului de implicare |
|
activitatilor
de |
si
dezvoltare |
responsabilului |
|
|
|
|
perfectionare
a |
institutionala |
cu
formarea |
|
|
|
|
personalului
didactic, |
|
continua |
|
|
|
|
didactic
auxiliar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6
intocmirea proiectului |
Management |
|
Plan de |
Directori, |
Conform
calendar |
Concordanta cu numarul de |
|
planului
de scolarizare |
si
dezvoltare |
|
scolarizare |
C.P. |
|
elevi ai grupelor pregatitoare; |
|
pentru anul
scolar |
institutionala. |
|
2021-2022 |
C.A |
|
Conform metodologiei de |
|
2021-2022 |
Administrare |
|
|
|
|
fundamentare a cifrei |
|
|
si
gestiune |
|
|
|
|
de scolarizare pentru anul |
|
|
resurse |
|
|
|
|
scolar 2021-2022; |
|
|
financiare
si |
|
|
|
|
corelarea cu strategia I.S.J. , |
|
|
materiale |
|
|
|
|
Salaj, cu criteriile de evaluare, |
|
|
|
|
|
|
|
cu nevoile specifice ale |
|
|
|
|
|
|
|
comunitatii locale. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7.
Elaborarea C.D.S. |
Comisia |
|
Metodologiile |
Director, |
Conform
calendar |
imbunatatirea ofertei |
|
pentru
anul scolar 2021- |
pentru |
|
in
vigoare |
cadre |
|
educationale |
|
2022 |
Curriculum |
|
|
didactice. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.8.
Elaborarea programu- |
Management |
|
Raportul |
Consilierul |
Conform
cerintelor |
Dezvoltarea aptitudinilor |
|
lui de
activitati extra- |
si
dezvoltare |
|
cons.
educativ |
educativ |
|
|
Realizarea documentelor |
curriculare. |
institutionala. |
|
|
|
|
|
de planificare la toate |
1.9.
Elaborarea programe- |
Comisia |
|
Rapoartele |
Responsabil |
|
imbunatatirea |
nivelurile. |
lor de
remediere a |
pentru |
|
responsabililor |
comisii |
|
rezultatelor |
Cresterea calitatii |
rezultatelor
la evaluarile |
Curriculum |
|
comisiilor |
metodice |
|
|
activitatii manageriale |
nationale |
Catedra de |
|
metodice |
|
|
|
si a evaluarii cadrelor |
1.9’.
Evaluarea elevilor |
|
Teste
de |
Profesorii |
Permane |
Interpretarea rezultatelor si |
|
didactice |
|
limba si |
|
evaluare a |
de
limba |
nt |
inbunatatirea
planului de |
|
|
literatura |
|
elevilor de |
romana
si |
|
masuri |
|
|
romana si |
|
|
|||
|
|
|
clasa a VIII-a |
matematica |
|
Organizarea a cel
putin doua |
|
|
|
matematica |
|
|
|||
|
|
|
pentru |
|
|
simulari
pentru examenul de |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
sustinerea |
|
|
Evaluare
nationala |
|
|
|
|
examenului de |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
nationala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.10.
Elaborarea programe- |
Comisia |
Rapoartele |
|
Conform
calendar |
Cresterea numarului de premii |
|
lor de
pregatire pentru |
pentru |
responsabililor |
Responsabili |
|
si distinctii |
|
concursurile
si olimpiadele |
Curriculum |
comisiilor |
comisii |
|
|
|
scolare |
|
metodice |
metodice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.11.
Initierea proiectelor |
Management |
Raportul |
Director, |
Conform
calendar |
Eficientizarea orientarii scolare |
|
de
consiliere si |
si
dezvoltare |
Consilierului |
consilier |
|
|
|
orientare
vocationala, |
institutionala. |
scolar. |
scolar. |
|
|
|
avand
ca grup tinta |
|
|
|
|
|
|
elevii
claselor |
|
|
|
|
|
|
V- VIII |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.12.
Realizarea proiectelor |
Administrare |
Legislatia
in |
Contabil, |
Conform
calendar |
imbunatatirea starii materiale a |
|
de
buget si a proiectelor de |
si
gestiune |
vigoare. |
director, |
|
unitatii scolare |
|
achizitii |
resurse |
|
|
|
|
|
|
financiare
si |
|
|
|
|
|
|
materiale. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.13.
Conceperea proiecte- |
Administrare |
Legislatia
in |
Contabil, |
Conform
necesitati |
Dezvoltarea bazei materiale a |
|
lor de
identificare a noi |
si
gestiune |
vigoare. |
director, |
|
unitatii scolare. |
|
resurse
extrabugetare pentru dotarea cu mijloace tehnice in vederea facilitarii
accesului la activitati online |
resurse |
|
|
|
|
|
|
financiare
si |
|
|
|
|
|
|
materiale. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.14
intocmirea documen- |
Administrare |
Legislatia
in |
Contabil, |
. |
Dezvoltarea bazei materiale a |
|
tatiilor
privind investitiile |
si
gestiune |
vigoare. |
director |
in
functie |
scolii |
|
scolare
si reparatiile |
resurse |
|
|
de |
|
|
|
financiare
si |
|
|
necesitati |
|
|
|
materiale. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.15.
Elaborarea |
Comisia |
Metodologiile |
Director |
Anual |
Aplicarea curriculum-ului |
|
planificarilor
calendaristice |
pentru |
in
vigoare. |
|
|
National |
|
|
curriculum. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.16.
Elaborarea de |
Management |
|
Programe |
Cadre
didactice |
Cand
este |
Deschiderea scolii catre |
|
proiecte
de parteneriat la |
si
dezvoltare |
|
specifice |
|
cazul |
comunitate |
|
nivel
local si national |
institutionala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
director. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Organizare |
2.1.
Elaborarea tematicii si |
Comisia |
|
Documentele |
Director |
Conform calendar |
Corelarea cu obiectivele |
|
a
graficelor pentru |
pentru |
|
pentru |
|
|
activitatii |
|
sedintele
consiliilor |
curriculum |
|
perfectionare. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.
Asigurarea calitatii |
Management |
|
Rapoartele |
Director, |
permanent |
Formarea/dezvoltare |
|
demersului
didactic |
si
dezvoltare |
|
responsabililor |
cadre
did. ; |
|
abilitatilor si competentelor |
Eficientizarea demersului |
|
institutionala; |
|
comisiilor |
resp. |
|
conform standardelor |
|
Comisia |
|
metodice |
comisii |
|
|
|
managerial. |
|
pentru
asig. |
|
|
metodice |
|
|
|
|
calitatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3.
Repartizarea atribu- |
Management |
|
Organigrama |
Director |
Conform grafic |
intocmirea fisei posturilor |
|
tiilor
si a sarcinilor pentru |
si
dezvoltare |
|
|
|
|
|
|
membrii
colectivelor de |
institutionala |
|
|
|
|
|
|
lucru |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4.
Promovarea unei |
Management |
|
Metodologia |
Director
|
Permanent |
Cresterea numarului de cadre |
|
politici
de personal, bazate |
si
dezvoltare |
|
M.E.N. |
|
|
didactice perfectionate |
|
pe
criterii de competenta |
institutionala. |
|
|
|
|
|
|
profesionala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.
Realizarea progra- |
Management |
|
|
Director, |
Cand este |
Cresterea numarului de premii |
|
melor
de pregatire pentru |
si
dezvoltare |
|
Rezulatate |
Cadre |
cazul |
si distinctii |
Utilizarea unor noi |
concursuri
si olimpiade |
institutionala |
|
anterioare |
didactice |
|
|
tehnici si metode de |
scolare |
Comisia |
|
|
|
|
|
predare-invatare-evaluare. |
|
pentru |
|
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
2.6.
Organizarea si des- |
Management |
|
|
Director, |
Conform |
Stimularea competitiei |
||
|
fasurarea
concursurilor si |
si
dezvoltare |
|
Rezulatate |
responsabili |
graficului |
|
||
|
olimpiadelor
scolare |
institutionala |
|
anterioare. |
Comisie |
ISJ |
|
||
|
|
|
|
Comisia |
|
|
pentru
org. |
|
|
|
|
|
|
pentru |
|
|
concursuri |
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
Scolare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7.Procurarea
si |
|
Administrare |
|
Documentele |
Director, |
Permanent |
Asigurarea tuturor manualelor |
|
|
distribuirea
documentelor |
si
gestiune |
|
primite
de la ISJ |
Secretar/contabil. |
|
si materialelor didactice |
||
|
curriculare,
a manualelor, |
resurse |
|
|
|
|
|
||
|
a
aparaturii, a materialului |
financiare
si |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
materiale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2.8
Avizarea programelor |
Management |
|
Metodologia in |
Director
|
Mai. 2021 |
Criterii specifice, cf. stategiei |
||
|
pentru
disciplinele |
si
dezvoltare |
|
vigoare |
|
|
M.E.N. si intereselor |
||
Organizare in vederea |
optionale |
|
|
institutionala |
|
|
|
|
comunitatii locale |
|
|
|
Comisia |
|
|
|
|
|
|
atingerii standardelor si a |
|
|
|
pentru |
|
|
|
|
|
finalitatilor. |
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
2.9. Initierea |
si |
aplicarea |
Management |
|
Ofertele
part. |
Consilier |
Permanent |
Eficientizarea orientarii scolare |
|
programelor |
de |
consiliere |
si
dezvoltare |
|
educational |
scolar, |
|
si profesionale |
|
si
orientare in cariera |
institutionala |
|
|
Dirigintii |
|
|
||
|
|
|
|
C.A |
|
|
cls.a
VIII-a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.10.
Organizarea si |
Management |
Planurile |
Director |
Conform |
Formarea abilitatilor si |
|
|
desfasurarea
activitatilor |
si
dezvoltare |
consilieru- |
Consilier |
planif. |
competentelor |
|
|
extracurriculare,
conform |
institutionala. |
lui
educativ |
educativ |
|
|
|
|
programelor
proprii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.11.
Relationarea cu |
Management |
Parteneriatele |
Director, |
Permanent |
Facilitarea comunicarii |
|
|
mediul
social, cultural si |
si
dezvoltare |
incheiate. |
Contabil Cadre
did. |
|
|
|
|
economic
specific comu- |
institutionala. |
|
|
|
|
|
Organizarea executiei |
nitatii
locale. |
|
|
|
|
|
|
bugetare |
2.12.
Aplicarea Progra- |
Responsabil |
Ordinul |
director. |
Permanent |
Primirea de catre toti elevii |
|
|
mului
guvernamental |
|
M.E.C.S. |
Responsabil |
|
|
|
|
Laptele
si cornul" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.13.
Repartizarea bugetu- |
Administrare |
Analiza |
Director, |
Cf. gr. De |
Asigurarea executiei bugetare |
|
|
lui
primit, conform |
si
gestiune |
nevoilor |
contabil |
Executie |
|
|
|
legislatiei
in vigoare |
resurse
fin. si |
|
|
bugetara. |
|
|
|
|
materiale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Extinderea si |
2.14.
Formarea cadrelor |
Management |
Ofertele |
Responsabil |
Cf. Grafic |
Cresterea numarului de |
|
eficientizarea |
didactice
in vederea |
si
dezvoltare |
programelor |
cu
formarea |
perfect. |
proiecte la nivelul unitatii |
|
parteneriatului |
elaborarii
unor proiecte |
institutionala. |
de
formare |
continua |
|
scolare. |
|
educational |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Conducere |
3.1.
incheierea contractelor |
Administrare |
Legislatia
in |
Director
, |
Conform calendarului |
Respectarea legislatiei. |
|
operationala. |
de
munca |
si
gestiune |
vigoare |
|
|
|
|
|
|
resurse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
|
materiale. |
|
|
|
|
|
Eficientizarea demersului |
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Normarea judicioasa si |
Administrare |
Legislatia in |
Director , |
Anual |
Eficientizarea activitatii. |
||
didactic |
functionarea
eficienta a |
si
gestiune |
vigoare |
|
|
|
|
|
personalului
din subordine |
resurse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
|
materiale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.
Coordonarea activitatii |
Management |
Documente, |
Director, |
Permanent |
Cresterea calitatii |
|
|
|
comisiilor
metodice si a |
si |
dezvoltare |
ordine, |
responsabil |
|
demersului didactic. |
|
|
cadrelor
didactice. |
institutionala. |
notificari
ISJ si |
comisie |
|
|
|
|
|
|
Comisia |
M.E.N. |
pentru |
|
|
|
|
Organizarea in vederea |
|
pentru |
|
curriculum |
|
|
|
|
atingerii standardelor si a |
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
finalitatilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4.
Supervizarea desfa- |
Management |
Rapoarte |
Director, |
Permanent |
Feed-back pentru activitatea |
|
|
|
surarii
activitatii in cadrul |
si
dezvoltare |
comisii,
fise |
resp. |
|
viitoare. |
|
|
|
tuturor
comisiilor metodice |
institutionala. |
asistenta. |
comisii. |
|
|
|
|
|
si pe
probleme |
Comisia |
|
|
|
|
|
|
|
|
pentru |
|
|
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5.
Realizarea procedu- |
Management |
Legislatia
in |
Director. |
Cand
este |
Respectarea legislatiei. |
|
|
|
rilor
de disciplina a muncii, de prevenire a infectiilor cu virusul SARS
COV 2 |
si
dezvoltare |
vigoare. |
|
cazul. |
|
|
|
Operationalizarea |
de
mediere si rezolvare a |
institutionala |
|
|
|
|
|
|
activitatii |
confl.
si de rez. a contest. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.6.
Operationalizarea |
Management |
Documente, |
Director |
Permanent |
Management performant |
|
|
|
activitatii
de evaluare a |
si |
dezvoltare |
ordine, |
|
|
|
|
|
resurselor
umane. |
institutionala |
notificari |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ISJ si |
|
|
|
|
|
|
|
|
M.E.N. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Monitorizare, |
4.1.
Elaborarea de |
Management |
Materialele |
Director |
Anual |
Adecvarea ofertei |
|
|
Evaluare si Control |
propuneri
privind |
si
dezvoltare |
rezultate
din |
|
|
educationale |
|
|
|
curriculumul
national |
institutionala. |
discutii
pe ac. |
|
|
|
|
|
|
|
Com.pentru |
tema. |
|
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.
Elaborarea criteriilor si |
Management |
Documente, |
Director |
Periodic |
Respectarea metodologiei si |
|
a
instrumentelor de |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
|
a specificului unitatii |
Eficientizarea activitatii. |
monitorizare
si evaluare |
institutionala. |
notificari
ISJ si |
|
|
|
|
|
Com.
pentru |
M.E.N. |
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3.
Aplicarea criteriilor si |
Management |
Criteriile |
Director |
Conform |
Respectarea metodologiei |
|
a
instrumentelor de |
si
dezvoltare |
stabilite. |
|
graficelor |
|
|
evaluare |
institutionala. |
|
|
|
|
|
|
Comisia
pt. |
|
|
|
|
|
|
evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.4.
Valorificarea rezulta- |
Management |
Documentatia |
Director |
Cf.meto- |
Redimensionarea activitatii |
|
telor
evaluarii |
si
dezvoltare |
rezultata |
|
dologiilor |
|
|
|
institutionala. |
|
|
|
|
|
|
Com.pentru |
|
|
|
|
|
|
evaluare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.5.
intocmirea tuturor |
Management |
Documente, |
Director |
Cf.terme- |
Respectarea termenelor |
|
documentelor
solicitate de |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
nelor |
|
|
ISJ |
institutionala. |
notificari
ISJ |
|
|
|
|
|
Com.
pentru |
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.6.
intocmirea raportului |
Management |
Documentatia |
Director |
Semestrial |
Respectarea structurii si a |
|
anual /
semestrial asupra |
si
dezvoltare |
rezultata |
|
Anual |
termenelor. |
|
activitatii |
institutionala. |
|
|
|
|
|
|
Com.
pentru |
|
|
|
|
|
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.7.
intocmirea documen- |
Management |
Legislatia
in |
Director |
Conform |
Respectarea legislatiei |
|
telor
privind managemen- |
si
dezvoltare |
vigoare |
|
terme- |
|
|
tul
resurselor umane |
institutionala |
|
|
nelor. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.8.Arhivarea
si pastrarea |
Administrare |
Legislatia
in |
Director, |
Semestrial |
Respectarea normativelor |
|
tuturor
documentelor |
si
gestiune |
vigoare |
secretar |
Anual |
arhivarii |
|
legale |
resurse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
materiale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.9.
Asigurarea organizarii |
Management |
Legislatia
in |
Director |
Conform |
Respectarea regulamentelor |
Eficientizarea activitatii. |
si
desfasurarii examenelor |
si
dezvoltare |
vigoare |
Dirigintii |
legii |
si metodologiilor |
nationale |
institutionala. |
|
claselor
a |
|
|
|
|
|
|
|
VIII-a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.10.
incheierea exerci- |
Administrare |
Legislatia
in |
Director |
Semestrial |
incadrarea in bugetul alocat |
|
tiului
financiar |
si
gestiune |
vigoare |
|
Anual |
|
|
|
resurse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
materiale |
|
contabil |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.11.
Evaluarea realizarii |
Administrare |
Legislatia
in |
Director |
Conform |
Corelarea cu nevoile reale |
|
planului
de achizitii si a |
si
gestiune |
vigoare |
|
regulamen |
ale unitatii |
|
utilizarii
fondurilor |
resurse
fin. si |
|
|
tului |
|
Eficientizarea activitatii. |
extrabugetare |
materiale |
|
contabil
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.12.
intocmirea docu- |
Administrare |
Legislatia
in |
|
Cf.
term. |
Respectarea legislatiei si a |
|
|
mentelor
legale privind |
si
gestiune |
vigoare. |
Director |
Legale |
termenelor |
|
managementul
financiar |
resurse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
materiale |
|
contabil
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.13.
Monitorizarea si |
Management |
Criteriile |
Responsabil |
Periodic |
Impactul asupra unitatii |
|
evaluarea
proiectelor de |
si
dezvoltare |
stabilite. |
si
director. |
|
scolare |
|
parteneriat |
institutionala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.14.
Evaluarea periodica a |
Management |
Criteriile |
Director |
Cf.terme- |
Redimensionarea activitatii |
Identificarea punctelor |
activitatii
personalului din |
si
dezvoltare |
stabilite. |
|
nelor. |
|
subordine |
institutionala |
Legislatia
in |
|
|
|
|
slabe si a punctelor tari in |
|
|
vigoare. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
activitate |
4.15.
Evaluarea per- |
Management |
Criteriile |
Director |
Semestrial |
Depistarea punctelor tari si a |
|
formantelor,
pe baza |
si
dezvoltare |
stabilite. |
|
|
punctelor slabe in activitate |
|
criteriilor
de monitorizare |
institutionala. |
Legislatia
in |
|
|
|
|
si
evaluare si/sau a |
|
vigoare. |
|
|
|
|
indicatorilor
de |
|
|
|
|
|
|
performanta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Motivare
Stimularea si motivarea
materiala si morala a cadrelor didactice si a elevilor.
Stimularea si motivarea materiala si
morala a cadrelor didactice si a elevilor. |
5.6.
Sprijinirea initiativelor |
Administrare |
Analiza
e- |
Director |
Permanent |
Participare, dezvoltarea |
|
in
atragerea resurselor |
si
gestiune |
volutiei |
|
|
unitatii |
|
materiale
si financiare |
resurse
fin. si |
comunitatii |
|
|
|
|
|
materiale |
locale |
membrii |
|
|
|
|
|
|
C.A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1
Stimularea formarii si |
Management |
Ofertele
de |
Director |
Permanent |
. |
dezvoltarii
profesionale |
si
dezvoltare |
perfectionare. |
|
|
Dezvoltarea profesionala |
|
institutionala |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2.
Stimularea spiritului |
Management |
Rezultatele |
Director |
Permanent |
Implicare, participare, |
de
competitivitate |
si
dezvoltare |
deosebite
popu- |
responsabili |
|
dezvoltare |
|
institutionala |
larizate |
comisii |
|
|
|
|
|
metodice |
|
|
5.3.
incurajarea si |
Management |
Rezultatele |
Director |
Permanent |
Implicare, dezvoltare |
sprijinirea
initiativelor prin |
si
dezvoltare |
deosebite |
Responsabili
|
|
|
flexibilitate,
deschidere |
institutionala. |
popularizate |
comisii |
|
|
spre
nou |
|
|
metodice |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.5.
Stimularea partene- |
Management |
Analiza |
Director |
Permanent |
Dezvoltarea unitatii |
riatului
educational prin |
si dezvoltare |
evolutiei |
|
|
|
preluarea
initiativei |
institutionala |
comunitatii |
|
|
|
|
|
locale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Implicare
si participare
Cresterea gradului de implicare.
6.1.
Asigurarea deschiderii |
Management |
Programele |
Director, |
Permanent |
Implicare in actul decizional |
si
transparentei in actul |
si
dezvoltare |
unitatii
scolare |
cadre |
|
|
decizional,
prin participare |
institutionala |
|
didactice |
|
|
in
luarea deciziilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2.
incurajarea participarii |
Management |
Programele |
Director, |
Permanent |
Optimizarea culturii |
si
a initiativei pentru |
si
dezvoltare |
unitatii
scolare |
cadre |
|
organizationale |
optimizarea
functionarii |
institutionala |
|
didactice |
|
|
culturii
organizationale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.3.
Implicarea perso- |
Administrare |
Programele |
Director, |
Permanent |
Responsabilizarea |
nalului
din subordine in |
si
gestiune res |
unitatii
scolare |
cadre |
|
personalului |
atragerea
de res. mat. si fin. |
fin.
si mat. |
|
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.4.
Cresterea gradului de |
Management |
Programele |
Director, |
Permanent |
Implicare activa a parintilor |
implicare
a parintilor si a |
si
dezvoltare |
unitatii
scolare |
cadre |
|
|
comunitatii
locale in viata |
institutionala |
|
didactice |
|
|
scolii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.5.
Organizarea de |
Management |
Programele |
Director, |
Permanent |
Implicare activa a parintilor |
intalniri
periodice cu |
si
dezvoltare |
unitatii
scolare |
cadre |
|
|
parintii,
autoritatea locala, |
institutionala |
|
didactice |
|
|
agenti
economici, institutii, |
|
|
|
|
|
organizatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.6.
Atragerea si implicarea |
Management |
|
Programele |
Director, |
Permanent |
Responsabilizarea elevilor |
|
||
|
|
elevilor
in elaborarea |
si dezvoltare |
|
unitatii
scolare |
cadre |
|
|
|
|
|
|
|
documentelor
care ii |
institutionala |
|
|
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
vizeaza,
in parteneriatul |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
educational,
alte activitati |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Formare si dezvoltare |
7.1
Monitorizarea |
Management |
|
Analiza
de |
Director, |
Periodic |
|
|
Dezvoltare profesionala si |
|
|
profesionala si |
activitatii
de perfectionare |
si
dezvoltare |
|
nevoi.
Cursurile |
cadre |
|
|
|
personala |
|
|
personala. |
|
institutionala |
|
propuse. |
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cadre
didactice |
Responsabil |
|
|
|
|
|
Optimizarea |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. Participarea la |
Management |
|
Analiza de |
Director, |
Cf.grafic |
|
|
Cresterea nr. cadrelor didactice |
|
||
competentelor. |
programe
de (auto)formare |
si
dezvoltare |
|
nevoi.
Cursurile |
cadre |
I.S.J. |
|
|
care participa la aceste cursuri |
|
|
|
|
continua
pentru directori, |
institutionala |
|
propuse. |
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
cadre
didactice, personal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
didactic
auxiliar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.3.
Participarea la |
Management |
|
Graficul
I.S.J. |
Director, |
Cf.grafic |
|
|
Dezvoltare profesionala si |
|
|
|
intalniri
de lucru, |
si
dezvoltare |
|
|
cadre |
I.S.J. |
|
|
personala |
|
|
|
seminarii,
simpozioane, |
institutionala |
|
|
didactice |
|
|
|
|
|
Dezvoltarea competentelor |
programe
organizate la |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nivel
local sau national |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.4.
Participarea elevilor la |
Management |
|
Graficul |
Director, |
Cf.grafic |
|
|
Dezvoltarea abilitatilor si a |
|
|
|
concursurile
scolare |
si
dezvoltare |
|
ISJ |
cadre |
I.S.J. |
|
|
capacitatilor |
|
|
|
organizate
la nivel local, |
institutionala |
|
|
didactice, |
|
|
|
|
|
|
|
judetean,
national |
|
|
|
elevi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7. |
Formarea grupurilor. |
8.1.
incurajarea culturii |
Management |
|
Analiza
de |
Director, |
Permanent |
|
Lucrul in echipa |
|
|
|
Dezvoltarea echipelor. |
organizationale
de tip retea |
si
dezvoltare |
|
nevoi. |
cadre |
|
|
|
|
|
|
|
|
institutionala. |
|
|
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.2.
Organizarea colec- |
Management |
Programele |
Director, |
Cand
este |
Constituirea si coeziunea |
|||
|
tivelor
de proiect, in |
si
dezvoltare |
unitatii
scolare |
cadre |
cazul. |
echipelor |
|||
Dezvoltarea spiritului de |
functie
de activitatea |
institutionala. |
|
|
didactice |
|
|
|
|
echipa |
planificata |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.3.
Organizarea unor |
Management |
Com.
loc. |
Director, |
Cand
este |
Coeziunea echipei |
|||
|
echipe
mixte pentru |
si
dezvoltare |
Programele |
cadre |
cazul |
|
|
|
|
|
realizarea
proiectelor cu |
institutionala. |
unitatii
scolare |
didactice |
|
|
|
|
|
|
implicarea
membrilor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
comunitatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Negocierea si |
9.1.
Depistarea si |
Management |
Solicitarile |
|
Director, |
Cand
este |
|
inlaturarea conflictelor |
|
rezolvarea con- |
pozitivarea
rapida si |
si
dezvoltare |
existente. |
|
cadre |
cazul. |
|
|
|
flictelor. |
eficienta
a conflictelor |
institutionala. |
|
|
didactice |
|
|
|
|
|
9.2.
Aplicarea corecta a |
Management |
Documente, |
|
Director, |
Cand
este |
|
Evitarea conflictelor |
|
|
planurilor
cadru si a |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
cadre |
cazul |
|
|
|
Utilizarea negocierii ca |
curriculumului
pt. rez. |
institutionala. |
notificari
ISJ, |
|
didactice |
|
|
|
|
conflictelor |
Comisia |
ROI |
|
|
|
|
|
|
|
mijloc de optimizare a |
|
pentru |
|
|
|
|
|
|
|
activitatii. |
|
curriculum |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.3.
Negocierea cu |
Management |
Com.
loc. |
|
Director, |
Permanent |
|
Implicarea comunitatii |
|
|
comunitatea
locala pentru |
si
dezvoltare |
Programele |
|
cadre |
|
|
|
|
|
eficientizarea
sprijinului |
institutionala. |
unitatii
scolare |
|
didactice |
|
|
|
|
|
comunitar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.4
Negocierea conditiilor |
Administrare |
Legislatia
in |
Director |
Lunar |
|
Respectarea legislatiei |
|
|
|
financiare
pentru executia |
si
gestiune re- |
vigoare |
|
|
|
|
|
|
|
bugetara |
surse
fin. si |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
materiale |
|
|
contabil
|
|
|
|
|
|
9.5. Prevenirea actelor de |
Comisia |
Monitorizarea |
Director, |
Permanent |
|
Reducerea actelor de |
|
|
|
violenta. |
dirigintilor, |
actelor de |
director |
|
|
violenta. Existenta fiselor |
|
|
|
|
Comisia |
indisciplina si |
adjunct, |
|
|
de monitorizare. |
|
|
|
|
pentru |
violenta |
seful |
|
|
|
|
|
|
|
prevenirea si |
|
|
comisiei |
|
|
|
|
|
|
combaterea |
|
|
pentru |
|
|
|
|
|
|
actelor de |
|
|
prevenirea |
|
|
|
|
|
|
violenta |
|
|
si |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
combaterea |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
violentei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Comunicare si |
10.1.
Informare periodica |
Management |
Documente, |
|
Director, |
Permanent |
Diseminarea informatiei |
|
|
informare. |
si
ritmica. |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
cadre |
|
|
|
|
|
|
institutionala |
notificari
ISJ. |
|
didactice secretar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.2.
Editarea de brosuri, |
Management |
Documente, |
|
Director, |
Permanent |
Accesul largit la informatia |
|
|
Asigurarea fluxului |
ghiduri,
indrumatoare, alte |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
cadre |
|
stiintifica. |
|
|
materiale. |
institutionala. |
notificari
ISJ |
|
didactice |
|
|
|
|
|
informational. |
|
|
|
|
Alti
parteneri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.3.
Informare privind |
Management |
Documente, |
|
Director, |
Periodic |
Popularizarea activitatilor |
|
|
|
activitatea
unitatii scolare |
si
dezvoltare |
ordine, |
|
cadre |
|
|
|
|
|
prin
reactualizarea bazei de |
institutionala |
notificari
ISJ |
|
didactice, |
|
|
|
|
|
date
din pagina WEB |
|
Rapoarte |
|
secretar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.4.
Colaborarea cu |
Management |
Rapoartele |
Director, |
Periodic |
Popularizarea activitatilor si |
|
mass-media
locala in |
si
dezvoltare |
unitatii |
cadre |
|
atragerea sponsorilor |
|
vederea
informarii opiniei |
institutionala |
scolare |
didactice, |
|
|
|
publice
si atragerii |
|
|
|
|
|
|
sprijinului
posibililor |
|
|
|
|
|
|
sponsori |
|
|
|
|
|
Eficientizarea comunicarii |
|
|
|
|
|
|
10.5. Mentinerea canalelor |
Management |
Rapoartele |
Director, |
Permanent |
Fluidizarea comunicarii |
|
Atragerea opiniei publice |
de
comunicare cu |
si
dezvoltare |
unitatii |
cadre |
|
|
si a factorilor locali in |
partenerii
educationali |
institutionala |
scolare |
didactice, |
|
|
vederea sprijinirii unitatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.6.
Transmiterea in timp |
Management |
Documente, |
Director, |
Periodic |
Respectarea continutului si a |
|
util
catre forurile ierarhice |
si
dezvoltare |
ordine, |
cadre |
|
termenelor |
|
superioare
a materialelor |
institutionala |
notificari
ISJ |
didactice |
|
|
|
solicitate. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.1.
Colaborarea cu |
|
|
|
|
|
|
O.N.G.
– uri, asociatii, |
Management |
Oferta
co- |
Director, |
Permanent |
Initierea de activitati comune |
|
fundatii,
institutii de |
si
dezvoltare |
munitatii |
cadre |
|
|
|
cultura
si arta |
institutionala. |
locale. |
didactice |
|
|
11 Parteneriat. |
|
|
|
|
|
|
11.2.
Colaborarea perma- |
Management |
Oferta
co- |
Director, |
Permanent |
Siguranta si sanatatea elevilor |
|
|
nenta
cu organele de |
si
dezvoltare |
munitatii |
cadre |
|
|
|
politie,
sanitare, politie |
institutionala |
locale |
didactice |
|
|
Extinderea si |
comunitara,
pompieri etc |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.3. Implicarea fed. |
Management |
Parteneriatul |
Director, |
Permanent |
Respectarea drepturilor |
|
eficientizarea |
sindicale
in proc. decizio- |
si
dezvoltare |
cu
sindicatele |
cadre |
|
salariatilor. |
parteneriatelor |
nal
si in rez. problemelor |
institutionala |
|
didactice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Acest Plan managerial este flexibil, el poate suferi corectii si poate
fi adaptat la noile situalii aparute pe parcursul anului qcolar 2021-2022.
Elementele de noutate, vor fi prezentate Consiliului Profesoral al scolii.
DIRECTOR: Prof. Sav
Adriana- Maria