Logo scoalaInspectoratul Scolar Judetean Salajlogo_MEC_new_mic - Copy.png

Scoala Gimnaziala " Traian Cretu "

Napradea, Nr.339, cp.457255, Tel/fax:0260/646212,

E-mail:scoala_napradea@yahoo.com

Nr. 434/din10.03.2022

ANUL ȘCOLAR 2021-2022


ARGUMENT

 

Proiectul de dezvoltare institutionala al Școlii Gimnaziale Traian Cretu, Napradea este realizat pornind de la o analiza transparenta si corecta, luand in calcul punctele slabe, dar mai ales identificand punctele tari si oportunitatile oferite. Proiectul tine cont de absolut toti factorii care pot perturba sau facilita procesul educativ. Din analiza informatiilor de tip calitativ si cantitativ, prin diagnoza mediului intern si diagnoza mediului extern, avand la baza ultimul PDI, se evidentiaza urmatoarele puncte slabe si urmatoarele puncte tari, oportunitati si amenintari, pe baza carora se propune noua strategie de dezvoltare a scolii pentru perioada urmatoare

 

Provocarile, oportunitatile, dar si dificultatile vietii social-economice contemporane impun sistemului de invatamant preuniversitar cerinte speciale privind facilitarea accesului tuturor beneficiarilor la educatie si formare profesionala in deplina siguranta precum si deschiderea sistemului educational catre societate. Calitatea in educatie trebuie sa urmareasca dezvoltarea si valorificarea intregului potential al elevilor concretizat in sistemul de cunostinte si de competente necesar integrarii in viata sociala.

 

Cel mai important factor de schimbare este capacitatea de a inova, precum si disponibilitatea de a coopera, de a interconecta activitati performante si competitive din sfera cunoasterii, din economie, din viata comunitatii.

Obiectivul principal al scolii noastre consta in promovarea unui invatamant de calitate, modern, flexibil, stimulativ si creativ, bazat pe experienta si performanta, pe traditii si valori, pe promovarea interculturalitatii, incluziune, intr-un real parteneriat scoala - parinti - comunitate; obiectivele si activitatile propuse reprezinta cai de asumare de catre elevi, a rolului de cetatean activ si responsabil, informat si pregatit pentru a participa la configurarea propriului traseu de formare.

 

Din perspectiva dezvoltarii durabile, a globalizarii educatiei, a integrarii acesteia cu cercetarea si inovarea, Scoala Gimnaziala Traian Cretu " Napradea, respectiv beneficiarii directi ai sistemului de invatamant, elevii, promoveaza politicile publice destinate implementarii unei noi viziuni asupra educatiei, formarii si dezvoltarii avand ca dimensiuni principale imbunatatirea calitatii si a eficacitatii sistemului de educatie si formare profesionala, facilitarea accesului universal la educatie si formare, deschiderea sistemului de educatie si de formare profesionala catre spatiul european.

 

Pornind de la statutul Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene si avand in vedere necesitatea compatibilizarii invatamantului romanesc cu sistemul european de educatie si formare profesionala, oportunitatile de finantare oferite de diferite structuri reprezinta o solutie ideala pentru dezvoltarea sistemului de invatamant din Romania. Acest lucru implica, insa, o abordare integrata a tuturor componentelor sistemului de invatamant.

 

Pornind de la aceasta idee, iata cateva din prioritatile politicii educationale ce urmeaza a fi implementate in Scoala Gimnaziala Traian Cretu " Napradea:

 

1.      Colaborarea cu alte institutii pentru rezolvarea problemelor fundamentale ale sistemului de invatamant:

 

-      identificarea diferitelor programe/instrumente care pot sa ofere o solutie pentru problemele identificate in sistem;

 

-      promovarea si dezvoltarea de parteneriate cu comunitatea locala sau alti parteneri.

 

 


2.      Descentralizarea sistemului de invatamant:

 

-      eficientizarea activitatii si cresterea performantelor instructiv-educative in scoala;

 

-      democratizarea sistemului educational;

 

-      asigurarea transparentei actului managerial;

 

-      asigurarea accesului si echitatii in educatie, inclusiv prin activitati online;

 

-      stimularea inovatiei, a responsabilitatii profesionale si a raspunderii publice.

 

3.      Asigurarea calitatii in activitatea de educatie si sigurantei in mediul scolar:

 

-      proiectarea, organizarea si realizarea efectiva a rezultatelor asteptate ale invatarii, pe grupe de varsta, conform curriculumu-lui oferit;

 

-      monitorizarea continua a progresului in parcursul educational cu accent

 

pe adaosurile progresive ale invatarii;

 

-      evaluarea interna a rezultatelor;

 

-      evaluarea externa a rezultatelor.

-      asigurarea conditiilor necesare in vederea prevenirii infectarii cu virusul SARS COV2;

-      asigurarea mijloacelor tehnice necesare in vederea desfasurarii in bune conditii a activitatilor online;

 

4.      Formarea si perfectionarea cadrelor didactice:

 

-      formarea cadrelor didactice pe probleme de evaluare si asigurarea calitatii;

 

-      perfectionarea cadrelor didactice prin grade didactice si masterate;

 

-      cursuri de formare a directorilor pe probleme de management educational;

 

-      alte programe ale ISJ si CCD .

 

 

1.       CADRUL LEGISLATIV

 

 

-     Legea 1-2011, Legea educatiei nationale cu modificarile si completarile ulterioare;

 

-     O.M.E.C.T.S. nr. 3753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant;

 

-     Ordinele, notele, notificarile si precizarile MEN si ISJ-SĂLAJ;

 

-     Legea nr.35/2007 privind cresterea sigurantei in unitatile de invatamant preuniversitar;

-     Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

-     O.M.E.N. nr. 3060/2014 privind aprobarea Conditiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expeditiilor si a altor activitati de timp liber in sistemul de invatamant preuniversitar;

 

-     Ordinul MEN nr. 3.191/2019 privind structura anului scolar 2019 – 2020


OMECTS nr.5561/2011 privind formarea continua a personalului didactic din invatamantul preuniversitar;

 

-     OMECTS/OMS nr.5298/1668/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind examinarea starii de sanatate a prescolarilor si elevilor din unitatile de invatamant privind acordarea asistentei medicale gratuite si pentru promovarea unui stil de viata sanatos;

 

-     HG nr.72/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/prescolar si stabilirea finantarii de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar;

-     OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei, cu modificarile ulterioare;

 

-     Obiectivele Strategiei Europa 2020, capitolul IV. Educatie;

 

-     Metodologia formarii continue a personalului didactic din invatamantul preuniversitar;

 

-     Regulamentul de Organizare si Functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar-OMEN nr. 5.079 din 2016;

-      Ordinul de ministru nr. 4.948/2019 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2020 - 2021 ;

 

-     Ordin 4.916/26.08.2019 privind organizarea si desfasurarea Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a 2020;

 

-     Ordin 4.946/2019 aprobare calendar 2020 evaluari nationale finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a;

-     Metodologie EN II, EN IV si EN VI/2016;

 

-     Metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul profesional de stat, aprobata prin ordinul ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice nr. 5.068/2016.;

 

-     Ordinul MECI nr. 5132 / 2009 privind activitatile specifice functiei de diriginte;

 

-     Raportul Scolii Gimnaziale Traian Cretu " Napradea, privind activitatile desfasurate in anul scolar 2018-2019;

-     Strategia manageriala a ISJ Salaj pentru anul scolar 2018-2019.

   2. VIZIUNEA SCOLII

 

VIZIUNE: "Omul nu poate deveni om decat prin educatie"(Immanuell Kant)

Schimbarile care au loc in societatea contemporana, nivelul inalt al dezvoltarii tehnice si stiintifice, tendinta spre globalizare, pandemia actuala, aplatizarea ierarhiilor institutionale, cerinta serviciilor de inalta calitate- toate acestea, impun o adaptare a serviciilor educationale oferite factorilor beneficiari. Pornind de la aceste deziderate, ne propunem sa oferim tuturor elevilor care pasesc pragul scolii o educatie de calitate pentru dezvoltarea intelectuala, sociala si orientarea profesionala a elevilor, cu promovarea interculturalitatii,. Viziunea proprie are ca miza principala implementarea unui leadership eficient, corect, prin  crearea unui climat favorabil pentru invatare, cu dialog deschis, care sa permita o educatie de calitate. bazata pe  promptitudine, dinamism, receptivitate, buna colaborare, transparenta decizionala, cu promovarea valorilor umane reale prin implementarea unei culturi organizationale de calitate. Vom promova un management eficient al tuturor resurselor obtinute. Deviza scolii va avea ca repere esentiale: responsabilitatea, colegialitatea, respectul, deschiderea,  egalitatea de sanse, asumare de riscuri.

 3. MISIUNEA SCOLII

MISIUNE:

Misiunea noastra deriva din nevoile de educatie identificate la nivelul societatii si a comunitatii in care traim. Ne propunem sa oferim tuturor elevilor accesul la educatie, sa ridicam standardele educatiei si sa le adaptam conditiilor specifice, Vom crea un climat-socio-afectiv favorabil, iar obiectivele vor fi realizate printr-o buna colaborare intre cadrele didactice din unitate, promovand alaturi de educatie si alte valori morale inalte: bun-simt, empatie, toleranta, colegialitate, respect si responsabilitate. oferind o educatie de calitate, asigurand noi si importante avantaje educationale pentru elevi.

Ne asumam rolul de sustinator si catalizator in dezvoltarea aptitudinilor fiecarui copil, pentru a fi capabil sa isi construiasca viitorul si sa se adapteze unei societati dinamice si moderne.

 

 

 

 

 

 

4.PRINCIPII

 

-      Asigurarea de sanse egale si calitate in educatie;

 

-      Adaptarea actului educational la nevoile de dezvoltare personala si profesionala a elevilor in vederea unei insertii sociale si profesionale corespunzatoare;

-      Promovarea invatarii permanente prin asigurarea complementaritatii educatiei formale, nonformale si informale;

 

-      Asigurarea unui sistem educational bazat pe onestitate, deschidere, integritate si respect din partea tuturor participantilor: profesori, elevi, parinti si autoritati.

 

Toate cadrele didactice au obligatia morala si profesionala sa isi organizeze lectiile si activitatile extrascolare, in asa fel incat sa permita:

 

1.   Cultivarea unui mediu scolar centrat pe valori si relatii democratice, responsabilitate, siguranta si profesionalism ;

 

2.  Crearea unui climat socio-afectiv securizant in spatiul scolar;

 

3.  Realizarea cooperarii reale in cadrul scolii intre profesor-profesor, profesor-elev etc. si intre scoala si comunitate (scoala-familie, scoala - institutiile cu responsabilitati educationale), vizand calitatea actului educativ in beneficiul elevului;

 

4.     Promovarea “imaginii scolii" prin incurajarea initiativelor extrascolare comune elevi-profesori.

 

 

 

5. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN

 

 

Diagnoza mediului intern

 

Puncte tari

 

-    existenta in unitatea de invatamant a unui numar mare de cadre didactice calificate, majoritatea cu gradele didactice I si II;

 

-  interesul crescut al cadrelor didactice pentru propria dezvoltare profesionala;

 

-     perfectionarea majoritatii cadrelor didactice prin stagii de formare, in specialitate, management scolar, initiere in utilizarea calculatorului;

-  existenta unui cabinetet specializat de informatica, dotat cu 25 de calculatoare;

-  existenta unui videoproiector montat in majoritatea salilor de clasa;

 

-  interesul crescut al conducerii unitatii scolare pentru dezvoltarea bazei materiale a acesteia;

 

-  buna colaborare intre unitatea scolara si inspectoratul scolar, alte institutii;

-  implicarea tot mai accentuata a comunitatii/autoritatilor locale in viata scolii;

 

-  circulatia buna a informatiei si inexistenta blocajelor in comunicarea oficiala;

-    spatiile de invatamant sunt  intretinute in masura posibilitatilor si curate, oferind un cadru ambiental placut elevilor.

-    Gradinita cu program normal Napradea a fost reabilitata si s-a realizat constituirea unei grupe de program prelungit, pe langa inca o grupa cu program normal

-    sunt constituite comisiile obligatorii si comisiile pe probleme care permit organizarea eficienta a activitatii din scoala.

 

 

 

 


Puncte slabe

 

 

-interesul scazut pentru invatare in randul unora dintre elevi

-  existenta unui numar mic de formatori nationali, regionali si metodisti din randul cadrelor didactice din scoala;

 

-  numar mic de elevi premiati la concursurile si olimpiadele scolare;

 

-  manuale scolare foarte vechi si deteriorate la unele discipline;

-  rezultate scazute la Evaluarea Nationala a clasei a VIII-a,

-  elevi corigenti si cu note scazute la purtare;

-  fluctuatia personalului didactic din unitatea noastra de invatamant;

-  comunicarea dificila cu reprezentantii comunitatii rrome din Cheud in scopul asigurarii prezentei copiilor rromi la activitatile scolare in proportie cat mai mare;

-  cadru restrans de resurse pentru motivarea elevilor si cadrelor didactice;

-  numar mic de elevi participanti la concursurile si olimpiadele scolare;

-  uzura fizica a materialului didactic existent in scoala;

-  Scaderea populatiei scolare si existenta invatamantului simultan;

-  existenta unor situatii de constituire a catedrelor prin completarea normei didactice cu ore care nu reprezinta specialitatea cadrelor didactice

-   

 

 

 

 

Diagnoza mediului extern

 

 

Oportunitati

 

 

-  posibilitatea imbunatatirii bazei materiale si realizarea unor programe de dezvoltare institutionala;

 

-  posibilitatea de informare si comunicare rapida cu ISJ Salaj;

 

-  posibilitatea mediatizarii activitatilor din scoala prin intermediul site-ului scolii;

 

-  posibilitatea accesarii programului european Erasmus+;

 

-  existenta unor programe guvernamentale, pentru sprijinirea elevilor care provin din medii sociale defavorizate ;

 

-  posibilitati multiple pentru cadrele didactice de a se informa in legatura cu noutatile privind aplicarea proiectelor de reforma in invatamant si legislatia scolara (presa, televiziune, internet etc).

-  cresterea interesului din partea autoritatilor locale/judetene si a comunitatii pentru viata scolii;

-  colaborarea eficienta a unitatii de invatamant cu partenerii sociali (sindicate, ONG-uri, fundatii, etc.) si implicarea acestora in numeroase proiecte educative scolare si extrascolare;

-  sprijinirea accesului la invatare pentru elevii cu statut socio-economic scazut prin programul  "A doua sansa" ;

 

Amenintari:

-  posibilitatea aparitiei abandonului scolar, datorat situatiei socio-economica precara a familiilor din care provin unii elevi;

 

-  cresterea cazurilor de bullying in cazul unor elevi care au unul sau ambii parinti plecati in strainatate;

-insuficienta constientizare a parintilor elevilor privind rolul lor de principalpartener educational al scolii;

 

-   cresterea efectivului obligatoriu de elevi la clasa cu efecte si consecinte negative asupra calitatii educatiei;

 

-   influenta negativa a mijloacelor de socializare asupra elevilor;

 

-  dezinteresul unor familii pentru educatia copiilor;

-  neincadrarea unitatii de invatamant in bugetul alocat conform finantarii per capita;

-diminuarea efectivelor de elevi ca urmare a indicelui scazut de natalitate;

Analiza P.E.S.T.E.

Politicul

Politica educationala, avand la baza principiul descentralizarii si flexibilizarii, al descongestionarii si asigurarii calitatii, se doreste a fi premisa cresterii calitatii procesului de invatamant. La nivelul judetului, in urma descentralizarii administratiei publice, comunitatea locala si-a asumat rolul de principal sprijin financiar al unitatii de invatamant, raspunzand, in limita posibilitatilor, solicitarilor, fiind deschisa unui dialog constructiv.

Politica educationala, la nivel national, nu a gasit inca solutiile pentru aceasta perioada de transformari prea rapide (mai ales in mentalitate), in conditiile in care o mare parte a copiilor nostri nu fac fata actualelor programe scolare, care, chiar daca s-au descongestionat, nu sunt inca bine structurate, corelate si contin prea multa informatie.

 

Economicul

 

Relansarea economica la nivel national si judetean a permis ca unele societati comerciale sa participe activ financiar in derularea unor proiecte educationale nationale si judetene ( TENARIS SILCOTUB), oferind burse elevilor cu rezultate foarte bune la invatatura si la concursurile scolare .

 

Insuficienta cunoastere de catre elevi si parinti a tendintelor de pe piata muncii se reflecta in mod negativ asupra optiunilor facute de acestia la admitere: specialitatile teoretice sunt in continuare cele mai cautate .

 

Situatia materiala precara a unor parinti are consecinte negative asupra interesului elevilor fata de scoala

 

Efectul pozitiv, in acest context economic, pe care il are extinderea programelor sociale (corn si lapte, rechizite, burse, EURO 200, ordonanta 144/2020, Programul National Școala de acasa).


Socialul

 

Existenta unor situatii materiale precare, ca si a unor programe mass–media inadecvate, generatoare de delincventa in randul elevilor, impune reorientarea termenului de educare, insistandu-se asupra contracararii efectelor negative mai sus mentionate.

 

Eterogenitatea mediilor familiale din care provin elevii genereaza pozitii diferite fata de problematica educatiei, existand si grupuri de interes care nu o recepteaza ca pe un adevarat mijloc de promovare sociala. Exista, astfel, elevi proveniti din medii sociale instabile, sarace sau dezorganizate, lipsiti de motivatie pentru invatatura.

Criza economica care a generat cresterea preturilor

 

Tehnologicul

 

Majoritatea familiilor beneficiaza de televiziune prin cablu, calculatoare personale, conectate la internet.

 

La nivelul unitatii de invatamant, exista un numar de 15 calculatoare, 4 laptop-uri,  2 videoproiectoare etc. in conditiile in care orele de tic sunt obligatorii la nivelul invatamantului gimnazial.

 

 

ANALIZA SWOT

Curricullum

Puncte tari; Procesul instructiv –educativ se desfasoara intr-un singur schimb

Rata abandonului sub 4%  si continuarea studiilor la 90% dintre absolventi

Buna colaborare intre elevi, folosirea materialelor auxiliare in gradinita si clasele I-IV

Numar mare de elevi participanti la Olimpiade scolare

Elevii de la scoala din Cheud studiaza in limba rromani si au obtinut rezultate deosebite la olimpiade de lb.rromani. Se desfasoara multe activitati extracurricullare.

 

Puncte slabe;

- Numar mic de elevi cu rezultate la olimpiade scolare,

- motivatia scazuta a elevilor pt.invatatura

-acces limitat al parintilor la dispozitive electronice moderne

 

Oportunitati;

Posibila decongestionare a programelor scolare in concordanta cu prevederile Legii Educatiei

Oportunitatea colaborarii cu institutii partenere prin programul Erasmus, E Twinning

Oportunitatea aceesarii gradatiei de merit

Accesare de fonduri pentru cursuri de formare

Acordarea de burse pentru elevii eminenti

Amenintari;

Costuri mari cu cursurile de formare pt cadrele didactice pot duce la dezinteres

 

 

 

Resurse umane

Puncte tari:

.interesul elevilor de clasa a VIII-a de a-si continua studiile,

-cadre didactice calificate,

-cadre didactice titulare in procent mare

-implicarea cadrelor didactice in actiuni de formare, in activitati extrascolare, in competitii, in proiecte si programe educative, sportive.

-Existenta unui mediator scolar la Cheud

 

Puncte slabe;

-existenta invatamantului simultan la structura Cheud, in ciclul gimnazial

-insuficienta implicare a parintilor in procesul instructiv-educativ

-lipsa unui consilier scolar si a unui logoped

lipsa unui cadru medical

-efective de elevi in scadere

 

Oportunitati; Cuprinderea tuturor prescolarilor la cursuri, sustinerea cadrelor didactice in procesul de formare profesionala,., sustinerea profesorilor care opteaza pentru gradatie de merit, pregatirea suplimentara a elevilor competenti sau remedial a celor cu dificultati de invatare.

Amenintari;

Scaderea efectivelor de prescolari si implicit de elevi, datorita scaderii natalitatii, reducerea numarului de locuitori

 

 

Resurse materiale si financiare;

Puncte tari;

 Existenta de microbuze care asigura transportul elevilor, baza materiala buna cu dotari corespunzatoare,

Existenta unui C.D.I. la Cheud, posibilitate de comunicare facila, dotare buna cu IT-uri

Puncte slabe;

Dotarea slaba a laboratoarelor, fondurile insuficiente pentru sprijinirea intregului proces educativ

-Fonduri bugetare limitate

Cheltuieli suplimentare cu transportul elevilor, Cheltuieli mari de intretinere la scoala Cheud pentru gimnaziu

Oportunitati;

Integrarea scolii in programe de relansare din fonduri guvernamentale si fonduri structural europene

Amenintari;

Pericolul cresterii costurilor de intretinere si transport la structuri datorata finantarii de baza  cost/elev insuficienta,

Resurse comunitare si de parteneriat:

Puncte tari:

Traditie valoroasa in domeniul educatiei

Pozitie favorabila a institutiei, cu acces facil al elevilor

incheierea unor parteneriate cu anumiti parteneri educationali

Implicarea in actiuni de sprijin/ incluziune a prescolarilor sau elevilor de etnie rroma

Implicarea in actiuni de voluntariat si de ecologizare

Colaborare buna cu Primaria, cu parintii, biserica si alti factori cu rol educativ

Aprobarea unei grupe de program prelungit, in cadrul Gradinitei din Napradea, cu sprijinul Primariei locale

 

Puncte slabe:

Nivel redus de implicare a parintilor de etnie rroma in activitati extracurricullare*excursii), datorita nivelului redus de educatie, insa si a posibilitatilor financiare modeste

Lipsa unor agenti economici si a unor sponsori permanenti

Acees prea usor al prescolarilor la internet

Recesiunea economica la nivel local, judetean, national.

Migrarea unor parinti in strainatate pentru obtinere de beneficii materiale mai bune si lipsirea copiilor de afectivitate

Oportunitati:

Atragere de noi fonduri  si sprijin din partea autoritatilor locale

incheierea unor parteneriate de colaborare si sponsorizare cu agenti economici locali puternici

Oportunitatea colaborarii cu Asociatia OVIDIU.RO

Amenintari:

Oferta cvasinegativa a societatii pentru copii*(desene animate violente, negative, cu agresivitate,)

Instabilitatea la nivel social si economic a unor eventuale institutii partenere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. PRIORITĂTI MANAGERIALE

 

-asigurarea tuturor mijloacelor necesare pentru o invatare eficienta

-asigurarea unor mijloace tehnice in vederea participarii la activitatile TIC

participarea cadrelor didactice la programe de informare asupra noutatilor privind proiectele din sistemul de invatamant (descentralizare, finantare si asigurarea calitatii in educatie, aspecte didactice si metodice etc.) si legislatie scolara;

adaptarea ofertei educationale la nevoile individuale ale elevilor, care sa raspunda intereselor lor de formare pe termen scurt, mediu si lung;

 

formarea cadrelor didactice pentru elaborarea si desfasurarea de proiecte in vederea obtinerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare institutionala;

 

-organizarea de schimburi de experienta cu scoli cu experienta in domeniu;

 

-parteneriat durabil cu autoritatile locale (Primaria, Consiliul Local) pentru reabilitarea si inbunatatirea bazei materiale a scolii.


 

 

 

7. TINTE STRATEGICE.

 

Pentru anul scolar 2021-2022, vom orienta intreaga activitate, demersul didactic si educational pe urmatoarele tinte strategice:

 

-     realizarea Planului managerial pentru anul scolar 2021-2022, in concordanta cu cerintele ISJ Salaj si strategia M.E.C.;

 

-     Dezvoltarea resursei umane prin formare, perfectionare, promovare si motivare;

 

-     Adoptarea strategiilor de diferentiere a procesului instructiv-educativ si cresterea nivelului de obiectivitate si fidelitate a evaluarii elevilor;

 

-     Cresterea responsabilitatii fiecarui cadru didactic fata de elevi, parinti, comunitate si asigurarea disciplinei interne, respectarea reguluilor

-                  Crearea conditiilor de securitate in unitatile scolare;

Cresterea numarului de elevi inscrisi in scoala;

 

-     Imbunatatirea promovarii ofertei educationale la nivelul comunitatii;

 

-     Optimizarea calitatii procesului de invatamant prin implementarea unor solutii pentru cresterea nivelului rezultatelor/performantelor scolare si dezvoltarea personala a elevului;

 

-     Realizarea activitatilor in regim online, daca situatia o impune;

 

-     Redefinirea imaginii elevului prin integrarea in diverse activitati scolare, dar si extrascolare particularizate

 

-     Cresterea capacitatii de eligibilitate a scolii in proiecte nationale si internationale prin formarea unei echipe bine pregatite de redactare si punere in practica a unor asemenea proiecte.

-     Implementarea  sistemului  de  asigurare  si  imbunatatire  a  calitatii  invatamantului,

 

recomandat de ARACIP, nu numai prin existenta comisiei in scoala ci prin existenta unui progres real de calitate de la o perioada la alta.

 

in anul scolar 2021-2022 ne propunem sa continuam structurarea activitatii manageriale cu implicarea catedrelor si a cadrelor didactice, in speranta realizarii unui plan managerial in care sa se recunoasca fiecare si care sa fie asumat de tot colectivul.

Planul managerial cuprinde obiective si activitati concepute intr-o perspectiva mai generala. Responsabilii de catedre si de comisi propun activitati care se subsumeaza obiectivelor strategice din acest an, activitati incluse in planul managerial pe care vi-l prezint. Cred ca, in acest fel, toate cadrele didactice, intregul personal didactic auxiliar si nedidactic au posibilitatea sa isi puna in valoare CREATIVITATEA si in acelasi timp sa dea dovada de RESPONSABILITATE, construind si realizand activitatile specifice propuse, adaptate domeniului caruia ii apartin. Planurile de munca ale catedrelor si comisiilor vor reflecta prin activitati concrete aceste obiective. De asemenea, consideram ca astfel vom transpune in practica viziunea, misiunea si toate valorile si principiile enuntate mai sus.

PLAN OPERATIONAL

An scolar 2021-2022

 

OBIECTIVELE SPECIFICE

Ținte strategice;

“Faceti management cu emisfera stanga si conducere cu emisfera dreapta" (Stephen Covey, in Etica liderului eficient)

 


 

Domenii functionale

 

Comparti-

 

Resurse

 

 

 

 

 

 

 

Actiuni

mentul

 

 

 

 

Obiective specifice

 

 

 

Indicatori de performanta

 

 

Timp

 

responsabil

Materiale

Umane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

1.  Proiectare

1.1. Realizarea analizei si a

Management

Rapoartele de

Director

 

Realizarea obiectivelor

analiza si diagnoza

diagnozei activitatii

si dezvoltare

analiza ale

 

Conform legislatiei

stabilite in planul managerial

activitatii educationale.

desfasurate in unitatea

institutionala.

unitatilor

 

 

ANTERIOR

 

scolara, pentru anul Scolar

 

scolare

 

 

 

 

2021-2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Analiza si diagnoza

Management

Materialele si

Director si

 

Stabilirea obiectivelor pentru

 

activitatii desfasurate in

si Comisia

procesele

responsabilii

 

anul scolar urmator

 

cadrul comisiilor metodice

pentru

verbale

comisiilor

 

 

 

 

Curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Elaborarea planurilor

Management

Rapoartele de

Director si

Conform calendar

Corelarea cu strategia ISJ Salaj

Realizarea documentelor

manageriale la nivelul

si dezvoltare

analiza pe anul

responsabilii

 

 

de planificare la toate

fiecarei comisii

institutionala

scolar trecut

de comisii

 

 

nivelurile.

1.4. Elaborarea planului

Management

Rapoartele de

Director

 

Corelarea cu strategia I.S.J.

Cresterea calitatii

managerial al unitatii

si dezvoltare

analiza ale

 

.conform calendar

Salaj, cu criteriile de evaluare,

activitatii manageriale

scolare pentru anul scolar

institutionala

responsabililor

 

 

cu nevoile specifice ale

si a evaluarii cadrelor

2021-2022 si a celorlalte

 

de comisii

 

 

comunitatii locale

didactice

documente manageriale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5 Planificarea

Management

Raportul

Director.

Conform grafic

Cresterea gradului de implicare

 

activitatilor de

si dezvoltare

responsabilului

 

 

 

 

perfectionare a

institutionala

cu formarea

 

 

 

 

personalului didactic,

 

continua

 

 

 

 

didactic auxiliar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

1.6 intocmirea proiectului

Management

 

Plan de

Directori,

Conform calendar

Concordanta cu numarul de

 

planului de scolarizare

si dezvoltare

 

scolarizare

C.P.

 

elevi ai grupelor pregatitoare;

 

pentru   anul   scolar

institutionala.

 

2021-2022

C.A

 

Conform metodologiei de

 

2021-2022

Administrare

 

 

 

 

fundamentare a cifrei

 

 

si gestiune

 

 

 

 

de scolarizare pentru anul

 

 

resurse

 

 

 

 

scolar 2021-2022;

 

 

financiare si

 

 

 

 

corelarea cu strategia I.S.J. ,

 

 

materiale

 

 

 

 

Salaj, cu criteriile de evaluare,

 

 

 

 

 

 

 

cu nevoile specifice ale

 

 

 

 

 

 

 

comunitatii locale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.7. Elaborarea C.D.S.

Comisia

 

Metodologiile

Director,

Conform calendar

imbunatatirea ofertei

 

pentru anul scolar 2021-

pentru

 

in vigoare

cadre

 

educationale

 

2022

Curriculum

 

 

didactice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8. Elaborarea programu-

Management

 

Raportul

Consilierul

Conform cerintelor

Dezvoltarea aptitudinilor

 

lui de activitati extra-

si dezvoltare

 

cons. educativ

educativ

 

 

Realizarea documentelor

curriculare.

institutionala.

 

 

 

 

 

de planificare la toate

1.9. Elaborarea programe-

Comisia

 

Rapoartele

Responsabil

 

imbunatatirea

nivelurile.

lor de remediere a

pentru

 

responsabililor

comisii

 

rezultatelor

Cresterea calitatii

rezultatelor la evaluarile

Curriculum

 

comisiilor

metodice

 

 

activitatii manageriale

nationale

Catedra de

 

metodice

 

 

 

si a evaluarii cadrelor

1.9’. Evaluarea elevilor

 

Teste de

Profesorii

Permane

Interpretarea rezultatelor si

didactice

 

limba si

 

evaluare a

de limba

nt

inbunatatirea planului de

 

 

literatura

 

elevilor de

romana si

 

masuri

 

 

romana si

 

 

 

 

 

clasa a VIII-a

matematica

 

Organizarea a cel putin doua

 

 

matematica

 

 

 

 

 

pentru

 

 

simulari pentru examenul de

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sustinerea

 

 

Evaluare nationala

 

 

 

 

examenului de

 

 

 

 

 

 

 

Evaluare

 

 

 

 

 

 

 

nationala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

1.10. Elaborarea programe-

Comisia

Rapoartele

 

Conform calendar

Cresterea numarului de premii

 

lor de pregatire pentru

pentru

responsabililor

Responsabili

 

si distinctii

 

concursurile si olimpiadele

Curriculum

comisiilor

comisii

 

 

 

scolare

 

metodice

metodice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.11. Initierea proiectelor

Management

Raportul

Director,

Conform calendar

Eficientizarea orientarii scolare

 

de consiliere si

si dezvoltare

Consilierului

consilier

 

 

 

orientare vocationala,

institutionala.

scolar.

scolar.

 

 

 

avand ca grup tinta

 

 

 

 

 

 

elevii claselor

 

 

 

 

 

 

V- VIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.12. Realizarea proiectelor

Administrare

Legislatia in

Contabil,

Conform calendar

imbunatatirea starii materiale a

 

de buget si a proiectelor de

si gestiune

vigoare.

director,

 

unitatii scolare

 

achizitii

resurse

 

 

 

 

 

 

financiare si

 

 

 

 

 

 

materiale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.13. Conceperea proiecte-

Administrare

Legislatia in

Contabil,

Conform necesitati

Dezvoltarea bazei materiale a

 

lor de identificare a noi

si gestiune

vigoare.

director,

 

unitatii scolare.

 

resurse extrabugetare pentru dotarea cu mijloace tehnice in vederea facilitarii accesului la activitati online

resurse

 

 

 

 

 

 

financiare si

 

 

 

 

 

 

materiale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.14 intocmirea documen-

Administrare

Legislatia in

Contabil,

.

Dezvoltarea bazei materiale a

 

tatiilor privind investitiile

si gestiune

vigoare.

director

in functie

scolii

 

scolare si reparatiile

resurse

 

 

de

 

 

 

financiare si

 

 

necesitati

 

 

 

materiale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.15. Elaborarea

Comisia

Metodologiile

Director

Anual

Aplicarea curriculum-ului

 

planificarilor calendaristice

pentru

in vigoare.

 

 

National

 

 

curriculum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

1.16. Elaborarea de

Management

 

Programe

Cadre didactice

Cand este

Deschiderea scolii catre

 

proiecte de parteneriat la

si dezvoltare

 

specifice

 

cazul

comunitate

 

nivel local si national

institutionala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

director.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Organizare

2.1. Elaborarea tematicii si

Comisia

 

Documentele

Director

Conform calendar

Corelarea cu obiectivele

 

a graficelor pentru

pentru

 

pentru

 

 

activitatii

 

sedintele consiliilor

curriculum

 

perfectionare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Asigurarea calitatii

Management

 

Rapoartele

Director,

permanent

Formarea/dezvoltare

 

demersului didactic

si dezvoltare

 

responsabililor

cadre did. ;

 

abilitatilor si competentelor

Eficientizarea demersului

 

institutionala;

 

comisiilor

resp.

 

conform standardelor

 

Comisia

 

metodice

comisii

 

 

managerial.

 

pentru asig.

 

 

metodice

 

 

 

 

calitatii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Repartizarea atribu-

Management

 

Organigrama

Director 

Conform grafic

intocmirea fisei posturilor

 

tiilor si a sarcinilor pentru

si dezvoltare

 

 

 

 

 

 

membrii colectivelor de

institutionala

 

 

 

 

 

 

lucru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Promovarea unei

Management

 

Metodologia

Director

Permanent

Cresterea numarului de cadre

 

politici de personal, bazate

si dezvoltare

 

M.E.N.

 

 

didactice perfectionate

 

pe criterii de competenta

institutionala.

 

 

 

 

 

 

profesionala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5. Realizarea progra-

Management

 

 

Director,

Cand este

Cresterea numarului de premii

 

melor de pregatire pentru

si dezvoltare

 

Rezulatate

Cadre

cazul

si distinctii

Utilizarea unor noi

concursuri si olimpiade

institutionala

 

anterioare

didactice

 

 

tehnici si metode de

scolare

Comisia

 

 

 

 

 

predare-invatare-evaluare.

 

pentru

 

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

.

2.6. Organizarea si des-

Management

 

 

Director,

Conform

Stimularea competitiei

 

fasurarea concursurilor si

si dezvoltare

 

Rezulatate

responsabili

graficului

 

 

olimpiadelor scolare

institutionala

 

anterioare.

Comisie

ISJ

 

 

 

 

 

Comisia

 

 

pentru org.

 

 

 

 

 

 

pentru

 

 

concursuri

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

Scolare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7.Procurarea si

 

Administrare

 

Documentele

Director,

Permanent

Asigurarea tuturor manualelor

 

distribuirea documentelor

si gestiune

 

primite de la ISJ

Secretar/contabil.

 

si materialelor didactice

 

curriculare, a manualelor,

resurse

 

 

 

 

 

 

a aparaturii, a materialului

financiare si

 

 

 

 

 

 

 

 

 

materiale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8 Avizarea programelor

Management

 

Metodologia  in

Director

Mai. 2021

Criterii specifice, cf. stategiei

 

pentru disciplinele

si dezvoltare

 

vigoare

 

 

M.E.N. si intereselor

Organizare in vederea

optionale

 

 

institutionala

 

 

 

 

comunitatii locale

 

 

 

Comisia

 

 

 

 

 

atingerii standardelor si a

 

 

 

pentru

 

 

 

 

 

finalitatilor.

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

2.9.  Initierea

si

aplicarea

Management

 

Ofertele part.

Consilier

Permanent

Eficientizarea orientarii scolare

 

programelor

de

consiliere

si dezvoltare

 

educational

scolar,

 

si profesionale

 

si orientare in cariera

institutionala

 

 

Dirigintii

 

 

 

 

 

 

C.A

 

 

cls.a VIII-a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

2.10. Organizarea si

Management

Planurile

Director

Conform

Formarea abilitatilor si

 

desfasurarea activitatilor

si dezvoltare

consilieru-

Consilier

planif.

competentelor

 

extracurriculare, conform

institutionala.

lui educativ

educativ

 

 

 

 

programelor proprii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.11. Relationarea cu

Management

Parteneriatele

Director,

Permanent

Facilitarea comunicarii

 

mediul social, cultural si

si dezvoltare

incheiate.

Contabil

Cadre did.

 

 

 

 

economic specific comu-

institutionala.

 

 

 

 

 

Organizarea executiei

nitatii locale.

 

 

 

 

 

 

bugetare

2.12. Aplicarea Progra-

Responsabil

Ordinul

director.

Permanent

Primirea de catre toti elevii

 

mului guvernamental

 

M.E.C.S.

Responsabil

 

 

 

 

Laptele si cornul"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.13. Repartizarea bugetu-

Administrare

Analiza

Director,

Cf. gr. De

Asigurarea executiei bugetare

 

lui primit, conform

si gestiune

nevoilor

contabil

Executie

 

 

 

legislatiei in vigoare

resurse fin. si

 

 

bugetara.

 

 

 

 

materiale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Extinderea si

2.14. Formarea cadrelor

Management

Ofertele

Responsabil

Cf. Grafic

Cresterea numarului de

eficientizarea

didactice in vederea

si dezvoltare

programelor

cu formarea

perfect.

proiecte la nivelul unitatii

parteneriatului

elaborarii unor proiecte

institutionala.

de formare

continua

 

scolare.

educational

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.  Conducere

3.1. incheierea contractelor

Administrare

Legislatia in

Director ,

Conform calendarului

Respectarea legislatiei.

 

operationala.

de munca

si gestiune

vigoare

 

 

 

 

 

 

resurse fin. si

 

 

 

 

 

 

 

materiale.

 

 

 

 

 

Eficientizarea demersului

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Normarea judicioasa si

Administrare

Legislatia in

Director ,

Anual

Eficientizarea activitatii.

didactic

functionarea eficienta a

si gestiune

vigoare

 

 

 

 

 

personalului din subordine

resurse fin. si

 

 

 

 

 

 

 

materiale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

3.3. Coordonarea activitatii

Management

Documente,

Director,

Permanent

Cresterea calitatii

 

 

comisiilor metodice si a

si

dezvoltare

ordine,

responsabil

 

demersului didactic.

 

 

cadrelor didactice.

institutionala.

notificari ISJ si

comisie

 

 

 

 

 

Comisia

M.E.N.

pentru

 

 

 

Organizarea in vederea

 

pentru

 

curriculum

 

 

 

atingerii standardelor si a

 

curriculum

 

 

 

 

 

finalitatilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4. Supervizarea desfa-

Management

Rapoarte

Director,

Permanent

Feed-back pentru activitatea

 

 

surarii activitatii in cadrul

si dezvoltare

comisii, fise

resp.

 

viitoare.

 

 

tuturor comisiilor metodice

institutionala.

asistenta.

comisii.

 

 

 

 

si pe probleme

Comisia

 

 

 

 

 

 

 

pentru

 

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. Realizarea procedu-

Management

Legislatia in

Director.

Cand este

Respectarea legislatiei.

 

 

rilor de disciplina a muncii, de prevenire a infectiilor cu virusul SARS COV 2

si dezvoltare

vigoare.

 

cazul.

 

 

Operationalizarea

de mediere si rezolvare a

institutionala

 

 

 

 

 

activitatii

confl. si de rez. a contest.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6. Operationalizarea

Management

Documente,

Director

Permanent

Management performant

 

 

activitatii de evaluare a

si

dezvoltare

ordine,

 

 

 

 

 

resurselor umane.

institutionala

notificari

 

 

 

 

 

 

 

 

ISJ si

 

 

 

 

 

 

 

 

M.E.N.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.  Monitorizare,

4.1. Elaborarea de

Management

Materialele

Director

Anual

Adecvarea ofertei

 

Evaluare si Control

propuneri privind

si dezvoltare

rezultate din

 

 

educationale

 

 

curriculumul national

institutionala.

discutii pe ac.

 

 

 

 

 

 

Com.pentru

tema.

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

4.2. Elaborarea criteriilor si

Management

Documente,

Director

Periodic

Respectarea metodologiei si

 

a instrumentelor de

si dezvoltare

ordine,

 

 

a specificului unitatii

Eficientizarea activitatii.

monitorizare si evaluare

institutionala.

notificari ISJ si

 

 

 

 

 

Com. pentru

M.E.N.

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Aplicarea criteriilor si

Management

Criteriile

Director

Conform

Respectarea metodologiei

 

a instrumentelor de

si dezvoltare

stabilite.

 

graficelor

 

 

evaluare

institutionala.

 

 

 

 

 

 

Comisia pt.

 

 

 

 

 

 

evaluare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Valorificarea rezulta-

Management

Documentatia

Director

Cf.meto-

Redimensionarea activitatii

 

telor evaluarii

si dezvoltare

rezultata

 

dologiilor

 

 

 

institutionala.

 

 

 

 

 

 

Com.pentru

 

 

 

 

 

 

evaluare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.5. intocmirea tuturor

Management

Documente,

Director

Cf.terme-

Respectarea termenelor

 

documentelor solicitate de

si dezvoltare

ordine,

 

nelor

 

 

ISJ

institutionala.

notificari ISJ

 

 

 

 

 

Com. pentru

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.6. intocmirea raportului

Management

Documentatia

Director

Semestrial

Respectarea structurii si a

 

anual / semestrial asupra

si dezvoltare

rezultata

 

Anual

termenelor.

 

activitatii

institutionala.

 

 

 

 

 

 

Com. pentru

 

 

 

 

 

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.7. intocmirea documen-

Management

Legislatia in

Director

Conform

Respectarea legislatiei

 

telor privind managemen-

si dezvoltare

vigoare

 

terme-

 

 

tul resurselor umane

institutionala

 

 

nelor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

4.8.Arhivarea si pastrarea

Administrare

Legislatia in

Director,

Semestrial

Respectarea normativelor

 

tuturor documentelor

si gestiune

vigoare

secretar

Anual

arhivarii

 

legale

resurse fin. si

 

 

 

 

 

 

materiale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.9. Asigurarea organizarii

Management

Legislatia in

Director

Conform

Respectarea regulamentelor

Eficientizarea activitatii.

si desfasurarii examenelor

si dezvoltare

vigoare

Dirigintii

legii

si metodologiilor

nationale

institutionala.

 

claselor a

 

 

 

 

 

 

VIII-a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.10. incheierea exerci-

Administrare

Legislatia in

Director

Semestrial

incadrarea in bugetul alocat

 

tiului financiar

si gestiune

vigoare

 

Anual

 

 

 

resurse fin. si

 

 

 

 

 

 

materiale

 

contabil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.11. Evaluarea realizarii

Administrare

Legislatia in

Director

Conform

Corelarea cu nevoile reale

 

planului de achizitii si a

si gestiune

vigoare

 

regulamen

ale unitatii

 

utilizarii fondurilor

resurse fin. si

 

 

tului

 

Eficientizarea activitatii.

extrabugetare

materiale

 

contabil

 

 

 

 

 

 

 

 

4.12. intocmirea docu-

Administrare

Legislatia in

 

Cf. term.

Respectarea legislatiei si a

 

mentelor legale privind

si gestiune

vigoare.

Director

Legale

termenelor

 

managementul financiar

resurse fin. si

 

 

 

 

 

 

materiale

 

contabil

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.13. Monitorizarea si

Management

Criteriile

Responsabil

Periodic

Impactul asupra unitatii

 

evaluarea proiectelor de

si dezvoltare

stabilite.

si director.

 

scolare

 

parteneriat

institutionala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.14. Evaluarea periodica a

Management

Criteriile

Director

Cf.terme-

Redimensionarea activitatii

Identificarea punctelor

activitatii personalului din

si dezvoltare

stabilite.

 

nelor.

 

subordine

institutionala

Legislatia in

 

 

 

slabe si a punctelor tari in

 

 

vigoare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

activitate

4.15. Evaluarea per-

Management

Criteriile

Director

Semestrial

Depistarea punctelor tari si a

 

formantelor, pe baza

si dezvoltare

stabilite.

 

 

punctelor slabe in activitate

 

criteriilor de monitorizare

institutionala.

Legislatia in

 

 

 

 

si evaluare si/sau a

 

vigoare.

 

 

 

 

indicatorilor de

 

 

 

 

 

 

performanta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

5.Motivare

 

 

 

 

 

 

Stimularea si motivarea materiala si morala a cadrelor didactice si a elevilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stimularea si motivarea materiala si morala a cadrelor didactice si a

elevilor.

5.6. Sprijinirea initiativelor

Administrare

Analiza e-

Director

Permanent

Participare, dezvoltarea

 

in atragerea resurselor

si gestiune

volutiei

 

 

unitatii

 

materiale si financiare

resurse fin. si

comunitatii

 

 

 

 

 

materiale

locale

membrii

 

 

 

 

 

 

C.A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

5.1 Stimularea formarii si

Management

Ofertele de

Director

Permanent

.

dezvoltarii profesionale

si dezvoltare

perfectionare.

 

 

Dezvoltarea profesionala

 

institutionala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Stimularea spiritului

Management

Rezultatele

Director

Permanent

Implicare, participare,

de competitivitate

si dezvoltare

deosebite popu-

responsabili

 

dezvoltare

 

institutionala

larizate

comisii

 

 

 

 

 

metodice

 

 

5.3. incurajarea si

Management

Rezultatele

Director

Permanent

Implicare, dezvoltare

sprijinirea initiativelor prin

si dezvoltare

deosebite

Responsabili

 

 

flexibilitate, deschidere

institutionala.

popularizate

comisii

 

 

spre nou

 

 

metodice

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5. Stimularea partene-

Management

Analiza

Director

Permanent

Dezvoltarea unitatii

riatului educational prin

si  dezvoltare

evolutiei

 

 

 

preluarea initiativei

institutionala

comunitatii

 

 

 

 

 

locale

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

5.      Implicare si participare

 

 

 

 

 

 

 

 

Cresterea gradului de implicare.


 

6.1. Asigurarea deschiderii

Management

Programele

Director,

Permanent

Implicare in actul decizional

si transparentei in actul

si dezvoltare

unitatii scolare

cadre

 

 

decizional, prin participare

institutionala

 

didactice

 

 

in luarea deciziilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. incurajarea participarii

Management

Programele

Director,

Permanent

Optimizarea culturii

si a initiativei pentru

si dezvoltare

unitatii scolare

cadre

 

organizationale

optimizarea functionarii

institutionala

 

didactice

 

 

culturii organizationale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Implicarea perso-

Administrare

Programele

Director,

Permanent

Responsabilizarea

nalului din subordine in

si gestiune res

unitatii scolare

cadre

 

personalului

atragerea de res. mat. si fin.

fin. si mat.

 

didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

6.4. Cresterea gradului de

Management

Programele

Director,

Permanent

Implicare activa a parintilor

implicare a parintilor si a

si dezvoltare

unitatii scolare

cadre

 

 

comunitatii locale in viata

institutionala

 

didactice

 

 

scolii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.5. Organizarea de

Management

Programele

Director,

Permanent

Implicare activa a parintilor

intalniri periodice cu

si dezvoltare

unitatii scolare

cadre

 

 

parintii, autoritatea locala,

institutionala

 

didactice

 

 

agenti economici, institutii,

 

 

 

 

 

organizatii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

6.6. Atragerea si implicarea

Management

 

Programele

Director,

Permanent

Responsabilizarea elevilor

 

 

 

elevilor in elaborarea

si  dezvoltare

 

unitatii scolare

cadre

 

 

 

 

 

 

 

documentelor care ii

institutionala

 

 

didactice

 

 

 

 

 

 

 

vizeaza, in parteneriatul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

educational, alte activitati

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Formare si dezvoltare

7.1 Monitorizarea

Management

 

Analiza de

Director,

Periodic

 

 

Dezvoltare profesionala si

 

 

profesionala si

activitatii de perfectionare

si dezvoltare

 

nevoi. Cursurile

cadre

 

 

 

personala

 

 

personala.

 

institutionala

 

propuse.

didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadre didactice

Responsabil

 

 

 

 

 

Optimizarea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2. Participarea la

Management

 

Analiza de

Director,

Cf.grafic

 

 

Cresterea nr. cadrelor didactice

 

competentelor.

programe de (auto)formare

si dezvoltare

 

nevoi. Cursurile

cadre

I.S.J.

 

 

care participa la aceste cursuri

 

 

 

continua pentru directori,

institutionala

 

propuse.

didactice

 

 

 

 

 

 

 

cadre didactice, personal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

didactic auxiliar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3. Participarea la

Management

 

Graficul I.S.J.

Director,

Cf.grafic

 

 

Dezvoltare profesionala si

 

 

 

intalniri de lucru,

si dezvoltare

 

 

cadre

I.S.J.

 

 

personala

 

 

 

seminarii, simpozioane,

institutionala

 

 

didactice

 

 

 

 

 

Dezvoltarea competentelor

programe organizate la

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nivel local sau national

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.4. Participarea elevilor la

Management

 

Graficul

Director,

Cf.grafic

 

 

Dezvoltarea abilitatilor si a

 

 

 

concursurile scolare

si dezvoltare

 

ISJ

cadre

I.S.J.

 

 

capacitatilor

 

 

 

organizate la nivel local,

institutionala

 

 

didactice,

 

 

 

 

 

 

 

judetean, national

 

 

 

elevi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Formarea grupurilor.

8.1. incurajarea culturii

Management

 

Analiza de

Director,

Permanent

 

Lucrul in echipa

 

 

Dezvoltarea echipelor.

organizationale de tip retea

si dezvoltare

 

nevoi.

cadre

 

 

 

 

 

 

 

 

institutionala.

 

 

didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

8.2. Organizarea colec-

Management

Programele

Director,

Cand este

Constituirea si coeziunea

 

tivelor de proiect, in

si dezvoltare

unitatii scolare

cadre

cazul.

echipelor

Dezvoltarea spiritului de

functie de activitatea

institutionala.

 

 

didactice

 

 

 

 

echipa

planificata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.3. Organizarea unor

Management

Com. loc.

Director,

Cand este

Coeziunea echipei

 

echipe mixte pentru

si dezvoltare

Programele

cadre

cazul

 

 

 

 

realizarea proiectelor cu

institutionala.

unitatii scolare

didactice

 

 

 

 

 

implicarea membrilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

comunitatii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.  Negocierea si

9.1. Depistarea si

Management

Solicitarile

 

Director,

Cand este

 

inlaturarea conflictelor

 

rezolvarea con-

pozitivarea rapida si

si dezvoltare

existente.

 

cadre

cazul.

 

 

 

flictelor.

eficienta a conflictelor

institutionala.

 

 

didactice

 

 

 

 

 

9.2. Aplicarea corecta a

Management

Documente,

 

Director,

Cand este

 

Evitarea conflictelor

 

 

planurilor cadru si a

si dezvoltare

ordine,

 

cadre

cazul

 

 

 

Utilizarea negocierii ca

curriculumului pt. rez.

institutionala.

notificari ISJ,

 

didactice

 

 

 

 

conflictelor

Comisia

ROI

 

 

 

 

 

 

mijloc de optimizare a

 

pentru

 

 

 

 

 

 

 

activitatii.

 

curriculum

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3. Negocierea cu

Management

Com. loc.

 

Director,

Permanent

 

Implicarea comunitatii

 

 

comunitatea locala pentru

si dezvoltare

Programele

 

cadre

 

 

 

 

 

eficientizarea sprijinului

institutionala.

unitatii scolare

 

didactice

 

 

 

 

 

comunitar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

9.4 Negocierea conditiilor

Administrare

Legislatia in

Director

Lunar

 

Respectarea legislatiei

 

 

financiare pentru executia

si gestiune re-

vigoare

 

 

 

 

 

 

bugetara

surse fin. si

 

 

 

 

 

 

 

 

 

materiale

 

 

contabil

 

 

 

 

 

9.5. Prevenirea actelor de

Comisia

Monitorizarea

Director,

Permanent

 

Reducerea actelor de

 

 

violenta.

dirigintilor,

actelor de

director

 

 

violenta. Existenta fiselor

 

 

 

Comisia

indisciplina si

adjunct,

 

 

de monitorizare.

 

 

 

pentru

violenta

seful

 

 

 

 

 

 

prevenirea si

 

 

comisiei

 

 

 

 

 

 

combaterea

 

 

pentru

 

 

 

 

 

 

actelor de

 

 

prevenirea

 

 

 

 

 

 

violenta

 

 

si

 

 

 

 

 

 

 

 

 

combaterea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

violentei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.  Comunicare si

10.1. Informare periodica

Management

Documente,

 

Director,

Permanent

Diseminarea informatiei

 

informare.

si ritmica.

si dezvoltare

ordine,

 

cadre

 

 

 

 

 

 

institutionala

notificari ISJ.

 

didactice

secretar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.2. Editarea de brosuri,

Management

Documente,

 

Director,

Permanent

Accesul largit la informatia

 

Asigurarea fluxului

ghiduri, indrumatoare, alte

si dezvoltare

ordine,

 

cadre

 

stiintifica.

 

materiale.

institutionala.

notificari ISJ

 

didactice

 

 

 

 

informational.

 

 

 

 

Alti parteneri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.3. Informare privind

Management

Documente,

 

Director,

Periodic

Popularizarea activitatilor

 

 

activitatea unitatii scolare

si dezvoltare

ordine,

 

cadre

 

 

 

 

 

prin reactualizarea bazei de

institutionala

notificari ISJ

 

didactice,

 

 

 

 

 

date din pagina WEB

 

Rapoarte

 

secretar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

10.4. Colaborarea cu

Management

Rapoartele

Director,

Periodic

Popularizarea activitatilor si

 

mass-media locala in

si dezvoltare

unitatii

cadre

 

atragerea sponsorilor

 

vederea informarii opiniei

institutionala

scolare

didactice,

 

 

 

publice si atragerii

 

 

 

 

 

 

sprijinului posibililor

 

 

 

 

 

 

sponsori

 

 

 

 

 

Eficientizarea comunicarii

 

 

 

 

 

 

10.5. Mentinerea canalelor

Management

Rapoartele

Director,

Permanent

Fluidizarea comunicarii

Atragerea opiniei publice

de comunicare cu

si dezvoltare

unitatii

cadre

 

 

si a factorilor locali in

partenerii educationali

institutionala

scolare

didactice,

 

 

vederea sprijinirii unitatii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.6. Transmiterea in timp

Management

Documente,

Director,

Periodic

Respectarea continutului si a

 

util catre forurile ierarhice

si dezvoltare

ordine,

cadre

 

termenelor

 

superioare a materialelor

institutionala

notificari ISJ

didactice

 

 

 

solicitate.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.1. Colaborarea cu

 

 

 

 

 

 

O.N.G. – uri, asociatii,

Management

Oferta co-

Director,

Permanent

Initierea de activitati comune

 

fundatii, institutii de

si dezvoltare

munitatii

cadre

 

 

 

cultura si arta

institutionala.

locale.

didactice

 

 

11 Parteneriat.

 

 

 

 

 

 

11.2. Colaborarea perma-

Management

Oferta co-

Director,

Permanent

Siguranta si sanatatea elevilor

 

nenta cu organele de

si dezvoltare

munitatii

cadre

 

 

 

politie, sanitare, politie

institutionala

locale

didactice

 

 

Extinderea si

comunitara, pompieri etc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.3. Implicarea fed.

Management

Parteneriatul

Director,

Permanent

Respectarea drepturilor

eficientizarea

sindicale in proc. decizio-

si dezvoltare

cu sindicatele

cadre

 

salariatilor.

parteneriatelor

nal si in rez. problemelor

institutionala

 

didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acest Plan managerial este flexibil, el poate suferi corectii si poate fi adaptat la noile situalii aparute pe parcursul anului qcolar 2021-2022. Elementele de noutate, vor fi prezentate Consiliului Profesoral al scolii.

 

DIRECTOR: Prof. Sav Adriana- Maria